Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.

3 Νοεμβρίου 2008

Τιμητική Εκδήλωση για ξεχωριστό Έλληνα γλωσσομαθή

Ο μεταφραστής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που μιλάει 32 γλώσσες!
Ο φετινός εορτασμός της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου 2008 είχε ιδιαίτερη σημασία για την πατρίδα μας, καθώς ένας Έλληνας ο κ. Ιωάννης Οικονόμου παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση, που διοργανώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως ο πλέον πολύγλωσσος μεταφραστής στην υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διότι απλά.. μιλάει μόνο 32 γλώσσες!!
«Η εκμάθηση ξένων γλωσσών είναι για μένα μια γέφυρα ανάμεσα σε διαφορετικούς πολιτισμούς», δήλωσε ο κ. Οικονόμου, συνέχισε δε ότι κάθε γλώσσα είναι φορέας παιδείας, θρησκείας και πολιτισμού, και ολοκλήρωσε τη σκέψη του λέγοντας «..για να μάθεις μια γλώσσα πρέπει να την αγαπήσεις, να αφήσεις τον πολιτισμό της να σε ποτίσει». Ο πολύγλωσσος Έλληνας εργάστηκε από το 1996 ως διερμηνέας σε επτά γλώσσες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από το 2002 εργάζεται στη μεταφραστική υπηρεσία της Επιτροπής. Μεγαλωμένος σε μια από τις πιο τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, στα Χανιά της Κρήτης, ο κ. Οικονόμου δηλώνει ότι από πολύ μικρός γοητευόταν από τους «διαφορετικούς ήχους» των τουριστών. Σε ηλικία 5 ετών, ζήτησε από τους γονείς του να μάθει Αγγλικά. Μετά από δύο χρόνια θέλησε να μάθει Γερμανικά, συνέχισε με τα Ιταλικά και τα Γαλλικά και όταν αποφοίτησε από το Λύκειο μιλούσε ήδη 8 γλώσσες, μεταξύ των οποίων Ρωσικά, Τουρκικά και Αραβικά. Σπούδασε στο Τμήμα Γλωσσολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, όπου αποφοίτησε με Άριστα, και έλαβε υποτροφία από το Ίδρυμα Ωνάση για να κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στα Σανσκριτικά στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης και στη συνέχεια διδακτορική διατριβή στην Ινδοευρωπαϊκή Γλωσσολογία στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον πρόλαβε πριν ολοκληρώσει το διδακτορικό του, προσφέροντάς του υποτροφία για σπουδές διερμηνείας στην Τενερίφη και τον προσέλαβε στις τάξεις του αμέσως μετά. Σήμερα μιλάει πολύ καλά 16 γλώσσες και μπορεί να διαβάσει και να εκφραστεί σε άλλες 16.

http://e-emphasis.sch.gr/articles.php?pId=1&iId=21&sId=407&aId=651

Και εις ανώτερα

Δορυφόρος από Έλληνες φοιτητές
Θα εκτοξευθεί τον Σεπτέμβριο από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Στέφανος Κρίκκης

Ο Δημήτρης Λάμπρου και ο Αντώνης Βαβουλιώτης, Άγγελος Μιαρης, Θανάσης Μπαλτόπουλος, Βασίλης Δρακονάκης, Χρήστος Αργυράκης, Ηλίας Σπηλιωτόπουλος και Μιχάλης Τουρλούκης εργάστηκαν μαζί με Ευρωπαίους φοιτητές και τεχνικούς, για την κατασκευή του δορυφόρου .
Με τη σφραγίδα «made in Greece» στις μηχανές του, ο πρώτος ευρωπαϊκός δορυφόρος σχεδιασμένος και κατασκευασμένος από φοιτητές ετοιμάζεται να εκτοξευτεί στο Διάστημα, στα μέσα του ερχόμενου Σεπτεμβρίου: σχεδιάστηκε από ελληνικά χέρια!
Δορυφόρο Νέων Μηχανικών ονόμασε το πρόγραμμα της κατασκευής του ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ΕSΑ) και κάλεσε να συμμετάσχουν φοιτητές από όλες τις χώρες-μέλη του. Ανάμεσά τους πήγαν και φοιτητές του Πανεπιστημίου της Πάτρας, από το Εργαστήριο Τεχνικής Μηχανικής του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών οι οποίοι ανέλαβαν να φτιάξουν τα μηχανικά μέρη του δορυφόρου. Ο ΥΕS2, όπως αποκαλείται ο δορυφόρος, ήταν από την αρχή της κατασκευής του μια μεγάλη πρόκληση γιατί οι φοιτητές και κυρίως ο Δημήτρης Λάμπρου που είχε αναλάβει τη σχεδίασή του- έπρεπε να «κόβουν» και να «ράβουν» με τον όγκο και τα κιλά του δορυφόρου κάθε φορά που ο ΕSΑ έδινε και διαφορετικές προδιαγραφές. Παρόλα αυτά, οι Έλληνες φοιτητές κατάφεραν να φτιάξουν τον δορυφόρο που έχει ύψος κάτι περισσότερο από ένα μέτρο και ζυγίζει περίπου 32 κιλά. «Αν υπολογίσει κανείς ότι η εκτόξευση ενός δορυφόρου κοστολογείται προς 10.000 δολάρια ανά κιλό βάρους, τότε εύκολα γίνεται κατανοητό πόσοι περιορισμοί υπάρχουν και πόσο πολλά πράγματα πρέπει να στριμωχτούν σε πολύ μικρό όγκο», λέει στα «ΝΕΑ» ο Δημήτρης Λάμπρου: Έχει πια αποφοιτήσει από το Πανεπιστήμιο Πάτρας και τον καιρό αυτό βρίσκεται στο Εργαστήριο Αεροπροώθησης της ΝΑSΑ (JΡL) για να κάνει την πρακτική του εξάσκηση σε ένα πρόγραμμα ρομποτικής εξερεύνησης του Άρη που θα αρχίσει μετά το 2015.
Η κατασκευή του δορυφόρου διήρκεσε περίπου 4 χρόνια. Βέβαια ο «ελληνικός» ΥΕS2 διαφέρει από τους εκατοντάδες άλλους δορυφόρους που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τη Γη, επειδή οι αποστολές που θα αναλαμβάνει θα είναι διαφορετικές από αυτές που συνηθίσαμε να βλέπουμε μέχρι τώρα.
«Ο ΥΕS2 διαθέτει μια κάψουλα στην οποία μπορεί να τοποθετηθούν αντικείμενα από το Διάστημα και να επιστρέψουν με ασφάλεια στη Γη», προσθέτει ο Δημήτρης Λάμπρου. «Βέβαια στην πρώτη αποστολή δεν θα φέρει τίποτα πίσω στη Γη, αλλά θα είναι μια δοκιμαστική πτήση για να ελέγξουμε τα ποσοστά ασφάλειας που του παρέχουν τα συστήματα εισόδου στην ατμόσφαιρα».

Μια διδακτική ιστορία

Εἶσαι στό αὐτοκίνητο καί ὁδηγεῖς ἐνῶ ἔξω βρέχει καταρρακτωδῶς. Περνᾶς ἀπό μία στάση λεωφορείου ὅπου συναντᾶς τρία ἄτομα νά περιμένουν:
1. Μία γριούλα πού πεθαίνει.
2. Ἕναν φίλο ἀπό τά παλιά πού σου ἔσωσε κάποτε τήν ζωή.
3. Τήν γυναίκα/ἄντρα τῶν ὀνείρων σου.
Ποιόν θά ἔπαιρνες μαζί σου στό αὐτοκίνητο, λαμβάνοντας ὑπόψιν σου ὅτι χωράει μόνο ἕνα ἄτομο; Σκέψου προτοῦ διαβάσεις παρακάτω.

ΜΗΝ ΒΙΑΖΕΣΑΙ...

Βρίσκεσαι σέ ἕνα ἠθικό δίλλημα τό ὁποῖο ἔθεσαν κάποτε σέ μία ἐπαγγελματική συνέντευξη. Θά μποροῦσες νά πάρεις τήν γριούλα, γιατί ἔμοιαζε νά πεθαίνει καί ἔτσι νά τήν σώσεις ἤ τόν παλιό σου φίλο πού κάποτε σου ἔσωσε τήν ζωή. Ὡστόσο, ἴσως νά μήν ξανασυναντοῦσες ποτέ τήν γυναίκα/ἄντρα τῆς ζωῆς σου.

Ὁ ὑποψήφιος πού τελικά προσέλαβαν δέν δίστασε νά ἀπαντήσει. Τί εἶπε;
«Θά ἔδινα τά κλειδιά τοῦ αὐτοκινήτου στόν φίλο μου καί θά τοῦ ζητοῦσα νά πάει τήν γριούλα στό νοσοκομεῖο, ἐνῶ ἐγώ θά ἔμενα περιμένοντας τό λεωφορεῖο μέ τήν γυναίκα/ἄντρα τῶν ὀνείρων μου».
Ἠθικό δίδαγμα:
Πρέπει νά ξεπερνᾶμε τά ἐμφανῆ ὅρια πού μας θέτουν τά προβλήματα καί νά χρησιμοποιοῦμε δημιουργικά τήν φαντασία μας.
Το εμπόδιο έγκειται στην μηχανικότητα του εγωισμού μας.