Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.

9 Απριλίου 2009

Ο υπολογιστής των Αντικυθήρων

Μία ἀκόμη ἀπόδειξη γιά τήν πληθώρα τῶν γνώσεων τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων εἶναι ὁ γνωστός Ἀστρολάβος τῶν Ἀντικυθήρων. 
Ὅπως ὅλοι ξέρετε πρόκειται γιά ἕναν ὑπολογιστή (τόν πρῶτο της ἱστορίας) κατασκευασμένο ἀπό πολλά χάλκινα γρανάζια συνδεδεμένα μέ πολύπλοκους τρόπους. Εἶχε διαφορικό χωρίς γρανάζια, ἕναν μηχανισμό πού ξαναεφευρέθηκε πρίν μερικές δεκαετίες από τον Τσιριγγάκη. Ἔκανε περίπλοκους ὑπολογισμούς ἐλλειπτικῶν τροχιῶν καί χρησίμευε γιά νά βρίσκουν τόν δρόμο τους οἱ ἀρχαῖοι ναυτικοί στήν θάλασσα. Τά γρανάζια του ἔχουν πολύ μικρά δόντια μέ σημερινή ἀκρίβεια κατασκευῆς. Αὐτό σημαίνει ὅτι ὑπῆρχαν τόρνοι, λίμες καί γενικά τελειοποιημένα ἐργαλεῖα. 
 Καί ὅλα αὐτά τόν πρῶτο αἰώνα πρό Χριστοῦ ὅταν ὁ Ἑλληνικός πολιτισμός κατέρρεε. 
Ἀντίθετα ἐμεῖς σήμερα μαθαίνουμε ἀκόμη ὅτι οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες δέν εἶχαν κανενός εἴδους τεχνολογικό ἐξοπλισμό ἐκτός ἀπό ἁπλά ὄργανα φτιαγμένα μέ ξύλο. 

1 σχόλιο:

  1. Μαζί με τον υπολογιστή αυτόν θα πρότεινα να ρίξουμε και μια ματιά στο δίσκο της Φαιστού!!!
    Τα φιλιά μου και την καλησπέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή