Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.

1 Δεκεμβρίου 2008

Θεραπευτική φαντασία

Θα σας περιγράψω σήμερα μια «προσωπική μέθοδο» θεραπείας, με την οποία πειραματιζόμουν πριν πολλά χρόνια.
Έχει σχέση με τις ΑΙΤΙΕΣ οι οποίες βρίσκονται πίσω από τα πράγματα.
Για να υπάρξει κάτι απαιτείται μία αιτία. Η αιτία αυτή είναι αποτέλεσμα/δημιούργημα μια άλλης αιτίας. Έτσι μπορούμε πηγαίνοντας απευθείας στην πρωταρχική ΑΙΤΙΑ να ασχολούμαστε με την ρίζα του προβλήματος.
Η ΑΙΤΙΑ είναι απρόσιτη για εμάς. Μπορείς να την ονομάσεις Θεό, Φύση, Κάρμα ή οποιαδήποτε άλλη λέξη. Και επιπλέον δεν μπορείς να κάμψεις την θέλησή της.
Έτσι η «θεραπεία» ξεκινάει με μία μικρή προσευχή-αίτηση στην Πρωταρχική Αιτία.
Της λες ότι θα κάνεις μία προσπάθεια θεραπείας. Ζητάς την βοήθεια της Αιτίας σε αυτό και ξεκαθαρίζεις (μέσα σου περισσότερο) ότι εάν δεν πετύχει δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί τελικά ΕΤΣΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ.
Μέθοδος:
-Κάθεσαι σε μία χαλαρή και αναπαυτική θέση. Βολεύεσαι όσο γίνεται για να μην χρειαστεί να κινηθείς.
-Αναπνέεις βαθιά και αργά από την μύτη. Φαντάζεσαι ότι εισπνέεις την ενέργεια που υπάρχει στο περιβάλλον γύρω σου. Η ενέργεια μαζεύεται μέσα στο κεφάλι σου και έχει την μορφή ενός σύννεφου.
-Εκπνέεις από το στόμα (σαν αναστεναγμός) και φαντάζεσαι ότι το σύννεφο μετατρέπεται σε άμμο που πέφτει στα πόδια σου και τα σκεπάζει.
-Σταδιακά «σκεπάζεις» όλο το σώμα σου με την άμμο. Το σώμα σου σιγά σιγά βαραίνει (λόγω της χαλάρωσης). Αν κάπου αισθάνεσαι άβολα τότε επιμένεις με αναπνοές ρίχνοντας άμμο τοπικά για να το χαλαρώσεις. Σε κάποια σημεία αρχίζουν φαγούρες. Ρίχνεις λίγη άμμο ακόμα. Αν η φαγούρα παρα-επιμένει τότε πολύ αργά σήκωσε το χέρι σου και ξύσε το σημείο.
-Τώρα βρίσκεσαι σε μία κατάσταση στην οποία ο χρόνος έχει διαφορετική αίσθηση. Περνάει πολύ λιγότερη ώρα από όση υπολογίζεις συνήθως. Πολλές φορές έρχεται ύπνος, που είναι βαθύς και αναζωογονητικός. Αν δεν κοιμηθείς ξεκινάς τώρα την καθεαυτή διαδικασία της «θεραπείας».
-Συνεχίζεις να αναπνέεις βαθιά και αργά από την μύτη μαζεύοντας το συννεφάκι της ενέργειας μέσα στο κεφάλι σου. Το σημείο είναι εκείνο από το οποίο «βλέπεις» με την φαντασία σου το σώμα σου. Αν κλείσεις τα μάτια σου και «κοιτάξεις» τον ώμο σου για παράδειγμα, το κάνεις με κάποια «μάτια» που βρίσκονται «κάπου» μέσα στο κεφάλι σου. Αυτό είναι το σημείο που ψάχνεις να βρεις.
-Κατά την εκπνοή (που είναι σαν αναστεναγμός) φαντάζεσαι ότι το συννεφάκι βγάζει έναν κεραυνό. Ο κεραυνός χτυπάει το σημείο που έχεις πρόβλημα. «Βλέπεις» το σημείο της ασθένειας με όποιον τρόπο θέλεις. Το φαντάζεσαι πχ σαν πρισμένο και κόκκινο, που με τον κεραυνό ξεπρίζεται και γίνεται κανονικό. Ή βλέπεις ότι υπάρχουν σκουπιδάκια που ο κεραυνός τα απομακρύνει ένα ένα. Γενικά φαντάζεσαι «ότι σε βολεύει».
Όσο πιο καθαρά «βλέπεις» το σύννεφο, όσο πιο καθαρά «βλέπεις» την διαδικασία της ίασης κλπ τόσο πιο μεγάλη επίδραση έχεις πάνω στο σημείο της ασθένειας.
-Κάνεις όσες αναπνοές θέλεις. Μετά για να σηκωθείς ακολουθείς την αντίστροφη μέθοδο. Σε κάθε εκπνοή φυσάς λίγη άμμο για να φύγει από πάνω σου και αρχίζεις να κουνάς σιγά σιγά το σώμα. Μην σηκωθείς απότομα γιατί μπορεί λόγω της χαλάρωσης να πάθεις κανένα τράβηγμα.
Μετά από μερικές φορές θα μπορείς να χρησιμοποιείς αυτήν την διαδικασία και σε διάφορα μέρη που θα βρίσκεσαι, γιατί θα έχεις εξασκηθεί να παραμένεις σε κάτι που σε ενδιαφέρει χωρίς να σε περισπά το περιβάλλον.
Το συγκεκριμένο «φάρμακο» δεν είναι φυσικά ιδιαίτερα δραστικό γιατί εξαρτάται από πολλά και κυρίως από την ελάχιστα ανεπτυγμένη θέληση και συνειδητή φαντασία που έχουμε.
Προσωπικά το έχω χρησιμοποιήσει σε διάφορα «μικροπράγματα». Όμως κάτι που δουλεύει στο λίγο δουλεύει και στο πολύ. Έτσι είναι δυνατόν για κάποιον να μπει στο πεδίο εκείνου που λέγεται «θαύμα».
Δεν είναι βέβαια τα ίδιο ένα κόψιμο ή ένας πόνος με ένα σπάσιμο κόκαλου ή τον καρκίνο, αλλά όλα λειτουργούν με τους ίδιους νόμους.
Και κυρίως το «φάρμακό» μου δεν χαλάει ποτέ, είναι πάντοτε φρέσκο, δεν έχει παρενέργειες και δεν έχει άσχημες αντιδράσεις με τα φάρμακα.

Ελπίζω να σας βοηθήσει η «θεραπευτική» μου μέθοδος.
Και μην ξεχνάτε ποτέ:
«Κάτι που κάποιος το έχει σκεφτεί, ένας άλλος μπορεί να το κάνει».
ΚΑΙ:
Η πραγματικότητα ξεπερνά και την πιο τολμηρή φαντασία. Επίκτητος
Σοφός δεν είναι όποιος ξέρει πολλά, αλλά όποιος ξέρει χρήσιμα. Ηράκλειτος
Οι ανόητοι ποτέ δεν έχουν το χρόνο να κάνουν το σωστό. Βίας ο Πριηνεύς
Αν δεν βλέπεις κάτι δεν σημαίνει ότι αυτό δεν υπάρχει. Τσουάνγκ-Τσού
Πρέπει και μπορώ είναι το ίδιο για τον σοφό άνθρωπο. Φωκυλίδης
Η πειθαρχία είναι η μητέρα της ευημερίας. Αισχύλος
Και μη νομίζετε ότι αν κάνουμε πάντα ότι μας αρέσει και όχι ότι πρέπει, δεν θα το πληρώσουμε με ότι δεν μας αρέσει. Θουκυδίδης

29 Νοεμβρίου 2008

Επιτέλους ξύπνησαν

Μετά από την κοσμογονία των ηλεκτρονικών που συντελείται την τελευταία εικοσαετία και την σχεδόν πλήρη επικράτηση στον χώρο των αγγλικών στην Ελλάδα (λόγω των πληκτρολογίων που εισάγονται χωρίς ελληνικά γράμματα, κάποια μύγα τσίμπησε τους πανεπιστημιακούς μας και ξύπνησαν. Ξεκίνησαν να κάνουν αυτό που οι Τούρκοι κάνουν χρόνια τώρα. Την προώθηση του ανοιχτού κώδικα Linux.

Διαβάζω στο ingr
Ώθηση στον ανοιχτό κώδικα
Εταιρεία ελεύθερου λογισμικού ιδρύουν στην Ελλάδα ακαδημαϊκοί φορείς
Αθήνα
Την ίδρυση της ελληνικής Εταιρείας Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ) ανακοίνωσε ομάδα ερευνητικών και ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. Στόχος η προώθηση του ανοιχτού λογισμικού στην Εκπαίδευση, το Δημόσιο και τις επιχειρήσεις.
H ΕΕΛ/ΛΑΚ, εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, φιλοδοξεί να αποτελέσει κέντρο γνώσης και πλατφόρμα διαλόγου και να αναλάβει πρωτοβουλίες που αυξήσουν τη διείσδυσή του ελεύθερου/ανοιχτού στην Ελλάδα.
Η εταιρεία μεταξύ άλλων θα αναλάβει ενημερωτικές δράσεις, θα δημιουργήσει κέντρο παρακολούθησης και καταγραφής και θα συμβάλει στο συντονισμό των εθελοντών προγραμματιστών ΕΛ/ΛΑΚ στην Ελλάδα.
Ακόμα, θα υποστηρίξει την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων που βασίζονται στο ΕΛ/ΛΑΚ, θα προσφέρει τεχνική υποστήριξη και θα συμβάλει στον εξελληνισμό του λογισμικού και την ανάπτυξη εφαρμογών για εγχώρια χρήση.
Φορείς που συμμετέχουν στην ΕΕΛ/ΛΑΚ είναι το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας, τα πανεπιστήμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Πατρών, Πελοποννήσου, Αιγαίου, Κρήτης και Μακεδονίας, το ΕΜΠ, το Πολυτεχνείο Κρήτης, τα ΤΕΙ Αθήνας, Καβάλας και Λάρισας, το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».
Επίσης, το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά», το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών, το Ακαδημαϊκό Δίκτυο GUNET, η Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων & Επαγγελματιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών, και το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
Πρόεδρος της Εταιρείας θα είναι ο Θεόδωρος Καρούνος, εκπρόσωπος του ΕΜΠ.

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΚΑΤΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΛΛΑΔΙΣΤΑΝ
Ελπίζω μονάχα να μην διαλύσουν την προσπάθεια τίποτε περίεργοι τύποι μόνο και μόνο για να πάρουν κάποια προμήθεια από μερικά ψωροευρώ…

28 Νοεμβρίου 2008

Ειδοποιός διαφορά

Ὑπάρχει μία εἰδοποιὸς διαφορὰ ἀνάμεσα στὸν σύγχρονο καὶ τοὺς παλιοὺς πολιτισμούς:
Οἱ σημερινοὶ «εἰδικοί» καλύπτουν τὴν ἄγνοιά τους μὲ ἐντυπωσιακοὺς ὁρισμούς. Οἱ ἀρχαῖοι κάλυπταν τὴν γνώση τους μὲ παραμύθια καὶ ἱστορίες.
Οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες ἔλεγαν : «κάθε ἄνθρωπος ἔχει δυὸ σακούλια. Σὲ αὐτὸ ποὺ ἔχει κρεμασμένο μπροστὰ βάζει τὰ ἐλαττώματα τῶν ἄλλων καὶ σὲ αὐτὸ ποὺ ἔχει στὴν πλάτη βάζει τὰ δικά του ἐλαττώματα. Ἔτσι βλέπει εὔκολα τὰ ξένα ἀλλὰ ὄχι τὰ δικά του ἐλαττώματα. Σήμερα έχουμε εκφράσεις όπως «την καμπούρα του δεν την βλέπει;» που υπονοούν αυτό ακριβώς.
Μία ἀνάλογη ἱστορία ὑπάρχει καὶ στὴν Ἰνδία:
«Κάποτε βαθιὰ μέσα στὸν χρόνο ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ἦταν σὰν θεοί. Καταχράστηκαν ὅμως σὲ τέτοιο βαθμὸ τὴν θεία δύναμή τους ὥστε ὁ Μπράχμα ἀποφάσισε νὰ τοὺς ἀφαιρέσει τὴν θεία φύση τους καὶ νὰ τὴν κρύψει κάπου ὅπου δὲν θὰ μποροῦσαν νὰ τὴν ξαναβροῦν. Οἱ Θεοὶ ποὺ συγκεντρώθηκαν γιὰ νὰ βροῦν λύση πρότειναν νὰ τὴν θάψουν βαθιὰ στὴν γῆ ὅμως ὁ ἄνθρωπος θὰ ἔσκαβε καὶ θὰ τὴν εὕρισκε. Σκέφτηκαν νὰ τὴν ρίξουν στὰ βάθη τῆς θάλασσας. Ἀλλὰ ὁ Μπράχμα ἦταν σίγουρος ὅτι οἱ ἄνθρωποι κάποτε θὰ ἐξερευνοῦσαν τοὺς βυθοὺς καὶ θὰ τὴν ἔφερναν στὴν ἐπιφάνεια. Ἔτσι οἱ Θεοὶ δὲν εἶχαν τί νὰ προτείνουν γιατί δὲν ἤξεραν μέρος ἀπροσπέλαστο στὸν ἄνθρωπο. Τελικὰ ὁ Μπράχμα εἶπε: Θὰ κρύψουμε τὴν θεϊκότητα τοῦ ἀνθρώπου βαθιὰ μέσα του. Εἶναι τὸ μόνο μέρος ποὺ δὲν θὰ σκεφτεῖ ποτὲ γιὰ νὰ ψάξει.
Ἔτσι λοιπὸν ἀπὸ τότε ὁ ἄνθρωπος κάνει τὸ γύρο τῆς γῆς, ἐξερευνᾶ, ἀναρριχᾶται, καταδύεται καὶ σκάβει μάταια ψάχνοντας γιὰ κάτι ποὺ βρίσκεται μέσα του».
Ἡ περιγραφὴ τῆς ἀνθρώπινης λειτουργίας εἶναι γλαφυρότατη.
Ἀπὸ τὴν στροφὴ τοῦ ἀνθρώπου πρὸς τὰ μέσα ξεκινάει καὶ ὁ ἐσωτερικὸς δρόμος ποὺ ὁδηγεῖ στὴν τελειοποίηση. Ἐκ τῶν πραγμάτων ὅμως οἱ ἄνθρωποι εἴτε φοβοῦνται εἴτε δὲν θέλουν νὰ κάνουν αὐτὴν τὴν στροφή. Καὶ παραμένουν στὶς ἐρημιὲς τοῦ «πολιτισμένου κόσμου» προσπαθώντας νὰ σβήσουν τὴν «ἐσωτερική τους δίψα» μὲ τὴν κατανάλωση προϊόντων ποὺ θὰ τοὺς κάνουν «πιό» νέους, «πιό» ὡραίους, «πιό» δυναμικούς, «πιό» μοντέρνους κλπ.
Αὐτὴ ἡ ἐσωτερικὴ δίψα εἶναι ποὺ τελικὰ κάνει τὸν ἄνθρωπο νὰ βασανίζεται καὶ νὰ μὴν βρίσκει πραγματικὴ ἱκανοποίηση σὲ τίποτε.
Ἔχετε σκεφτεῖ γιατί ἄραγε οἱ ἄνθρωποι ἐπιμένουν τόσο σὲ αὐτὴν τὴν ἀδιέξοδη κατάσταση;

Σερσὲ λὰ φὰμ

Το "σερσὲ λὰ φὰμ" μεταφράζεται "ψάξτε για την γυναίκα". Εϊναι έκφραση που σημαίνει "ψάξτε για το κίνητρο".
Πανικὸς στὴν Βομβάη τῆς Ἰνδίας. Νεκροὶ καὶ τραυματίες, ἐκρήξεις, μάχες καὶ πυροβολισμοί. Καὶ μερικὲς παρατηρήσεις-διαπιστώσεις-ἐρωτήσεις:
1) Κάποιοι ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΗΛΙΘΙΟΙ πάνε καὶ σκοτώνουν καὶ σκοτώνονται γιὰ νὰ μποῦν στὸν Παράδεισο!!! Ἥμαρτον Κύριε!!!
2) Μπορεῖ νὰ βρίσκονται ἐκεῖ καὶ ἰσραηλινοὶ κομάντος. Μὲ τὸ ποὺ ἔγινε ἡ κατάληψη τοῦ ἰσραηλινοῦ κέντρου!!! Καὶ ρωτάω ἐγὼ ὁ ἀνεγκέφαλος μία ρητορικὴ ἐρώτηση: Ἂν ὑπῆρχε στὴν Βομβάη ἕνα Ἑλληνικὸ κέντρο καὶ τὸ κατελάμβαναν οἱ μουσουλμάνοι καὶ ἔπιαναν Ἕλληνες ὁμήρους μετὰ ΑΠΟ ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ θὰ τὸ ἔπαιρνε εἴδηση ἡ ἑλληνικὴ κυβέρνηση;
3) Λένε ὅτι σὲ ἕνα ἔγκλημα ψάχνεις νὰ δεῖς ποιὸς ἔχει τὸ κίνητρο. Ἐδῶ μπορεῖ νὰ ὑπάρχουν οἱ ἑξῆς ὕποπτοι:
-Οἱ Ρῶσοι γιατί θέλουν νὰ πιέσουν τὴν Ἰνδία. Πιθανὸν νὰ ἔκανε νερὰ τελευταῖα σχετικὰ μὲ τὴν «ΕΟΚ» τῆς Ἀσίας ποὺ σχηματίζεται ἀπὸ Ρωσία, Ἰρᾶν, Πακιστᾶν, Ἰνδία, Κίνα κλπ.
-Οἱ Ἀμερικανοὶ γιατί θέλουν καὶ αὐτοὶ νὰ πιέσουν τὴν Ἰνδία ἀκριβῶς γιὰ αὐτὴν τὴν «ΕΟΚ» ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ πατήσουν πόδι πιθανὸν μὲ καμιὰ βάση στὴν περιοχή. Βλέπετε πάντα ὑπάρχει ἡ δικαιολογία τῶν κακῶν μουσουλμάνων ποὺ «ἀπειλοῦν τὰ ἀμερικανικὰ συμφέροντα». Παρεπιπτόντως ὅταν ἀκούσω μία ἑλληνικὴ κυβέρνηση νὰ μιλάει γιὰ ὑπεράσπιση Ἑλληνικῶν συμφερόντων θὰ μπορῶ νὰ πεθάνω ἥσυχος. Θὰ τὰ ἔχω δεῖ ΟΛΑ.
-Οἱ Ἰσραηλινοὶ γιὰ κάποιο λόγο ποὺ ἔχει σχέση μὲ τὴν ἐπεκτατική-ἐπιθετικὴ πολιτική τους. Πολύ γρήγορα αντέδρασαν στην επίθεση αν ισχύει βέβαια αυτό που είπαν οι ειδήσεις.
-Καὶ οἱ Ἰσραηλινοὶ καὶ οἱ Ἀμερικανοὶ γιὰ νὰ ἔχουν δικαιολογία γιὰ ἕνα νέο «ντού» στὰ πετρέλαια. Λέτε ὁ Ὀμπάμα νὰ βγεῖ καὶ νὰ κάνει ἐξαγγελίες σχετικάμε το «νέο» πρόβλημα τρομοκρατίας;
Ὅλα αὐτὰ ἀμφιβάλλω ἐὰν θὰ τὰ ἀκούσετε στὴν τηλεόραση. Οἱ «ἔγκριτοι δημοσιογράφοι» καὶ οἱ «ἐγκέφαλοι-καθηγητές» θὰ ἀναλύσουν, στὰ παράθυρα καὶ σήμερα, μὲ μεγάλη σοβαρότητα τὶς οἰκονομικὲς συνθῆκες, ΧΩΡΙΣ νὰ τοὺς φαίνεται ΚΑΘΟΛΟΥ περίεργο ποὺ οἱ τράπεζες παίρνουν οἰκονομικὴ βοήθεια ἐνῶ παρουσιάζουν κέρδη.
Τελικὰ εἶναι ΟΛΟΙ τόσο ἠλίθιοι ἢ ἔχω ἀρχίζει καὶ χάνω ἐγώ;

27 Νοεμβρίου 2008

Ψηφοφορία για την Αρμενική γενοκτονία

Μπείτε στο http://www.msnbc.msn.com/id/21253084 και ψηφίστε για την γενοκτονία των Αρμενίων. Κάποτε θα πρέπει και άλλοι να λογοδοτήσουν στην Ιστορία εκτός από τους "κακούς" τους οποίους διαλέγουν να τιμωρήσουν οι Αμερικανοί.

26 Νοεμβρίου 2008

Η συνταγή του πως θα πλουτίσετε

Οἱ ἄνθρωποι γενικὰ ἔχουν μία περίεργη ἐλαφρότητα ὅσον ἀφορᾶ θέματα ἐσωτερικῆς ἀνάπτυξης. Νομίζουν ὅτι ἀρκεῖ νὰ διαβάσουν κάτι καὶ μετὰ εἶναι εὔκολο νὰ το κάνουν. 
Ἕνας συγγραφέας λέει σχετικά μὲ αὐτὸ: οἱ ἄνθρωποι νομίζουν ὅτι ὁ ἐσωτερισμὸς εἶναι σὰν νὰ φυσᾶς καὶ νὰ φτιάχνεις μπουκάλια.
Ἡ παρακάτω ἱστορία δίνει αὐτὸ ἀκριβῶς τὸ στίγμα τῆς ἀνθρώπινης κατάστασης. Δὲν ἀρκεῖ νὰ γραφτεῖ κάτι στὸν νοῦ. Πρέπει νὰ ὑπάρξουν ἰδιαίτερες συνθῆκες γιὰ νὰ γίνει πράξη ἡ πληροφορία. Πρέπει νὰ κάνεις αὐτὸ ποὺ κάνουν καὶ οἱ μουσικοὶ: μαθαίνεις τὸ τραγούδι καὶ μετὰ τὸ ξεχνᾶς!

Ἦταν κάποιος ποὺ ἤθελε νὰ μάθει νὰ φτιάχνει χρυσάφι. Ταξίδεψε σὲ ὁλόκληρο τὸν κόσμο, ὥσπου κάποτε ἔμαθε ὅτι ἕνας σοφὸς ἐρημίτης, ἀπροσδιορίστου ἡλικίας, ζοῦσε σὲ μία βουνοκορφή. Μὲ χίλια βάσανα πάει καὶ τὸν βρίσκει. Τοῦ ἐκθέτει τὸ πρόβλημά του ζητώντας λύση. Καὶ ὁ σοφός του λέει:
-Αὐτὸ ποὺ ζητᾶς εἶναι πολὺ εὔκολο. Πάρε μία κατσαρόλα μὲ νερὸ καὶ βάλε τὴν στὴν φωτιά. Μόλις τὸ νερὸ ἀρχίσει νὰ βράζει ρίξε μέσα μία χούφτα ἁλάτι λέγοντας: Νερό, σὲ διατάζω νὰ γίνεις χρυσάφι. Τότε ὅλο τὸ νερὸ θὰ μετατραπεῖ σὲ χρυσό. Προσοχὴ ὅμως: ὅταν θὰ ρίχνεις τὸ ἁλάτι στὸ νερὸ νὰ μὴν σκεφτεῖς τὴν ἄσπρη ἀρκούδα.

Οἱ ἴδιες οἱ ὁδηγίες κάνουν τὴν ἐπίτευξή τους ἀδύνατη. Κανεὶς δὲν θὰ μπορέσει νὰ τὶς ἀκολουθήσει χωρὶς νὰ σκεφτεῖ τὴν ἄσπρη ἀρκούδα, γιὰ τὸν ἁπλούστατο λόγο ὅτι ἡ ὁδηγία εἶναι γραμμένη στὸν νοῦ του. Καὶ ἐπειδὴ ὁ νοῦς εἶναι ἀνεξέλεγκτος (παρὰ τὰ ὅσα νομίζετε) πάντοτε θὰ βγάζει στὴν ἐπιφάνεια τὴν ὁδηγία «καὶ μὴν σκεφτεῖς τὴν ἄσπρη ἀρκούδα».
Ἐγώ σας ἔδωσα τὸ μυστικὸ πὼς νὰ γίνετε πλούσιοι. Ἐσεῖς δὲν ἔχετε παρὰ νὰ ἀκολουθήσετε τὶς ὁδηγίες.

24 Νοεμβρίου 2008

Περί συνηθειών

«Οἱ συνήθειες εἶναι οἱ καλύτεροι ὑπηρέτες, ἀλλὰ εἶναι καὶ οἱ χειρότεροι κύριοι».

«Οἱ συνήθειες στὴν ἀρχὴ μοιάζουν μὲ νήματα ἀράχνης, μετὰ μὲ σχοινιά».

«Τὸ πάθος τὸ γεννὰ ἡ διεστραμμένη θέληση, τὴν συνήθεια τὴν γεννὰ ἡ καθυπόταξη στὸ πάθος καὶ τὴν ἀνάγκη τὴν γεννὰ ἡ μὴ ἀντίδραση στὴν συνήθεια».

Πρόσεξε τὶς σκέψεις σου, γίνονται λόγια,
πρόσεξε τὰ λόγια σου, γίνονται πράξεις,
πρόσεξε τὶς πράξεις σου, γίνονται συνήθεια,
πρόσεξε τὶς συνήθειές σου, γίνονται χαρακτήρας,
πρόσεξε τὸν χαρακτήρα σου, γίνεται ΜΟΙΡΑ.

Ὑπάρχει μία μορφὴ ἐπανάληψης ποὺ δὲν μᾶς συμφέρει καθόλου. Πρόκειται γιὰ τὴν ἐπανάληψη τοῦ ἀγαπημένου μας Ἐγὼ ἢ ἐλαττώματος. ΑΝ προσέξετε λίγο τὸν ἑαυτό σας κάθε ἐλάττωμα ἀρέσκεται στὸ νὰ ἐπαναλαμβάνει αὐτὸ ποὺ ἔχει συνηθίσει νὰ κάνει.
Γιὰ παράδειγμα εἶχα ἕναν συνάδελφο στὴν δουλειὰ ποὺ τοῦ ἄρεσε νὰ τρώει φασολάδα καὶ πρασόπιτα. Ὅμως αὐτὸς ὁ συνδυασμὸς τὸν πείραζε στὸ στομάχι καὶ τοῦ προξενοῦσε πολλοὺς πόνους. Μία μέρα ἦρθε στὴν δουλειὰ καὶ καθόταν διπλωμένος. Εἶχε φάει τὸν ἀγαπημένο τοῦ συνδυασμὸ φαγητῶν. Εἶπε ὅτι ἤξερε ὅτι θὰ πάθαινε αὐτό, ἀλλὰ πάντοτε τὸ ἐπαναλάμβανε. Τοῦ ἔκανα λίγο Σιάτσου καὶ «μαγνητικά» περάσματα μὲ τὸ χέρι καὶ τοῦ σταμάτησα τὸν πόνο. Τὴν ἄλλη μέρα ξαναῆρθε διπλωμένος στὰ δυό.
ΦΥΣΙΚΑ εἶχε ξαναφάει τὸ ἴδιο φαγητό.
Τὸ ἐλάττωμα τῆς λαιμαργίας ποὺ εἶχε δημιουργήσει, ἐνδιαφερόταν μόνο νὰ ἱκανοποιήσει τὴν συνήθειά του νὰ τρώει φασόλια καὶ πράσο.
Αὐτὸ συμβαίνει μὲ ὅλα τὰ ἐλαττώματα. Ἱκανοποιοῦνται ἐπαναλαμβάνοντας αὐτὸ ποὺ θέλουν, πάσει θυσία, χωρὶς νὰ ἐνδιαφέρονται γιὰ τὶς ἐπιπτώσεις.
Ἂν θέλετε νὰ ἀνακαλύψετε πὼς θὰ ἀπαλλαγεῖτε ἀπὸ κάποια βάσανά σας, ψάξτε πίσω ἀπὸ τὶς συνήθειες ποὺ ἔχετε γιὰ νὰ ἀνακαλύψετε τὸ ἀγαπημένο Ἐγὼ ποὺ κρύβεται (καὶ κρύβετε ἐκεῖ).
Ἀλλὰ προσέξτε:
«Μία συνήθεια δὲν πετάγεται ἀπὸ τὸ παράθυρο ἔτσι στὰ καλὰ κα­θούμενα. Πρέπει νὰ πεισθεῖ νὰ κατέβει τὰ σκαλιὰ ἕνα ἕνα».
Καὶ
«Στὴν καρδιὰ ἑνὸς ἀνθρώπου εἶναι κρυμμένες συνήθως οἱ κακίες τοῦ ζώου».

23 Νοεμβρίου 2008

Μια φρικτή αλλά και διδακτική φωτογραφία

Ἕνας φίλος ἐχθές μου ἔστειλε ἕνα email. Ὑποτίθεται ὅτι ἂν τὸ προωθοῦσα κάποια σέντς θὰ πήγαιναν στὸ ἄρρωστο παιδάκι. Δὲν ξέρω ἂν μπορεῖ νὰ γίνει κάτι τέτοιο. Ἔψαξα λίγο καὶ βρῆκα τὴν σελίδα. Δὲν εἶδα πουθενὰ τὴν σχετικὴ καταχώρηση πράγμα ποὺ σημαίνει ὅτι μᾶλλον ἦταν πολὺ παλιά ή παραμύθι. Ἄσε ποὺ θὰ μποροῦσε ἁπλὰ νὰ εἶναι διαφημιστικὸ κόλπο τῆς ἐταιρίας.
Δὲν προώθησα τὸ μήνυμα ἀλλὰ «ἔκοψα» τὴν φωτογραφία καὶ τὴν δημοσιεύω ἂν καὶ εἶναι ΑΠΟΛΥΤΑ ΦΡΙΚΤΗ.
Δεῖτε τὴν γιὰ νὰ πάψετε νὰ παραπονιέστε γιὰ ὅτι κακό σας ἔχει βρεῖ. Νὰ ἔχετε ὑπόψιν σας ὅτι ΠΑΝΤΟΤΕ θὰ ὑπάρχει κάτι χειρότερο ἀπὸ τὸ δικό σας πρόβλημα.
Μία παροιμία λέει:
«Μὴν παραπονιέσαι γιὰ τὸ κακὸ ποὺ σὲ βρῆκε. Μπορεῖ νὰ σὲ προφυλάγει ἀπὸ κάτι χειρότερο».

22 Νοεμβρίου 2008

Μαντινάδες

Μαντινάδα λέγεται το δίστιχο που εκφράζει κάποιο μήνυμα, μαντάτο, κάτι ως ο χρησμός, διαφορετικά έχουμε απλώς δίστιχο. Η αιτία άλλωστε και για την οποία αφενός όταν ειπωθεί μια μαντινάδα, οι άλλοι προσπαθούν να μαντεύσουν σε ποιο απευθύνεται ή τι μήνυμα περικλείει και αφετέρου άλλο μαντιναδολόγος (αυτός που γράφει μαντινάδες) και άλλο ριμαδόρος ( = αυτός που γράφει δίστιχα, ρίμες = ομοιοκαταληξίες).
Η μαντινάδα τη δουλειά του τηλέγραφου κάνει
πέμπει ο νιος τα σήματα κι η κοπελιά τα πιάνει
(Γ. Λέκας, πρόεδρος Κρητών στιχουργών)
Καράβι της παράδοσης είναι η μαντινάδα
Και κουβαλά νοήματα, ήθος και νοστιμάδα (Κ. Καλέργης, συγγραφέας)
Απλώς και κατ’ επέκταση «μαντινάδα» λέγεται κάθε δεκαπεντασύλλαβο και ομοιοκατάληκτο δίστιχο που εκφράζει κάποιο συναίσθημα ή δίδει κάποια πληροφορία ή διαπίστωση κ.α.
Σαν είναι ο τράγος δυνατός, δεν τονε σταίνει (κρατά) η μάντρα
Ο άνδρας κάνει τη γενιά κι όχι η γενιά τον άντρα
(Ελευθέριος Βενιζέλος)
Στέλνω σου χαιρετισματα μ’ έν’ άσπρο περιστέρι = 15 συλλαβές = ο 1ος στίχος
Κι η Παναγία κι ο Χριστός γρήγορα να σε φέρει. = 15 συλλαβές = ο 2ος στίχος
Η λέξη μαντινάδα ετυμολογικά παράγεται από τα θέματα των λέξεων: μαντεύω + άδω. Η λέξη μάντις - μαντεύω σημαίνει προ-μηνύω, προ-φητευω, προ-μαθαίνω κ.α., άρα χρησμολογώ., παραγωγή από τη ρίζα των λέξεων: μάω – μαίομα, μάνις ή μήνις (η), μηνύω, μήνυμα (το) κ.α. Η λέξη «(κ)άδω»> άδω σημαίνει τραγουδώ, ψάλω κ.τ.λ. απ΄όπου και τα λατινικά ca(n)do, candada ή cantata = ελληνικά καντάδα κ.α.
Κατ’ άλλους η λέξη μαντινάδα προέρχεται από το βενετσιάνικο matinada = ιταλικά mattino. Ωστόσο η βενετσιάνικη λέξη mane > mattino σημαίνει η αυγή, άρα έχει έννοια που δε συνάδει προς αυτή της ελληνικής λέξης «μαντινάδα». Αντίθετα η λέξη μαντινάδα είναι σχετική με τις λατινικές λέξεις mano ή mando > mandatum ( = το μαντάτο), manifesto (= η εντολή) κ.α. Λέξεις που είναι της αυτής ρίζας με τα ελληνικά: μήνις ή μάνις (η), μηνύω, μήνυμα, μαντεύω …. Παράβαλε και ότι όταν λέμε π.χ. «τα άκουσες τα μαντάτα» είναι σα να λέμε «μάντεψε τι μήνυμα ή συναισθήματα κ.τ.λ. σου φέρνω».
Σημειώνεται επίσης ότι:
1) Οι μαντινάδες είναι απρόσωπος λόγος, δηλαδή δεν φανερώνουν είτε το πρόσωπο στο οποίο απευθύνονται είτε το μήνυμα που περικλείουν (το περιεχόμενό τους) και γι αυτό άλλωστε και καλούνται έτσι, από το μαντεύω – μαντινάδα.
2) Οι μαντινάδες είναι και ο λόγος έκφρασης της μαντικής, του κλήδονα. Δηλαδή οι μαντινάδες είναι αφενός χρησμολογία και αφετέρου κάτι ως οι ψαλμοί στη Θρησκεία.

Αντιγραφή από τον Κρασανάκη

20 Νοεμβρίου 2008

Η κάμπια και η πεταλούδα

Ἡ κάμπια καί ἡ πεταλούδα: Μερικοί κατηγοροῦν αὐτούς πού ἀσχολοῦνται μέ τήν ἐσωτερική ἀναζήτηση καί ἐξασκοῦν πνευματικές πειθαρχίες, ὅτι εἶναι ἐγωκεντρικά καί ἀντικοινωνικά ἄτομα. Αὐτό ὅμως πού θά ἔπρεπε νά καταλάβουν αὐτοί οἱ ἄνθρωποι εἶναι ὅτι, γιά πολλούς, αὐτός εἶναι ὁ δρόμος πρός τήν πραγματική ἔλλειψη ἐγωισμοῦ πού ἐπιτρέπει τήν ἀληθινή ὑπηρεσία στήν κοινωνία. Ἐφόσον ἕνα ἄτομο δέν ἔχει βρεῖ τό ἐσωτερικό κέντρο τῆς δύναμης, τῆς ἠρεμίας, τῶν ἀξιῶν, τῶν πεποιθήσεων καί τοῦ σκοποῦ τῆς ζωῆς του, θά παραμένει ἕνα μηχανάκι-ρομπότ πού πολύ λίγα ἔχει νά προσφέρει σ' αὐτούς πού εἶναι γύρω του. Θά χρειάζεται νά παίρνει ἀπό τήν κοινωνία. Εἶναι κοινωνικός ἄνθρωπος γιατί ἔχει ἀνάγκη νά πάρει, ὄχι γιατί μπορεῖ νά δώσει. Ἡ κάμπια ζεῖ τήν ζωή τῆς παίρνοντας. Ὅλο τρώει, ὅλη τήν ὥρα καί δέν προσφέρει καί πολλά στούς γύρω της. Μετά κλείνεται μέσα στό κουκούλι τῆς καί μεταμορφώνεται ἀπό μία καθόλου ἑλκυστική ὕπαρξη κολλημένη στήν γῆ, σέ μία πανέμορφη πεταλούδα πού τρώει λίγο καί προσφέρει πολλή ὀμορφιά μέ τήν ἐμφάνιση καί τήν κίνησή της.
Μέ τόν ἴδιο τρόπο οἱ ἄνθρωποι πού βρίσκονται στόν πνευματικό δρόμο ἀποκόβονται ἀπό τίς ἐξωτερικές δραστηριότητές τους καί κλείνονται προσωρινά σέ ἕνα κουκούλι ἀπό πνευματικές πειθαρχίες γιά νά μπορέσουν νά ἔρθουν σέ ἐπαφή μέ τόν ἐσωτερικό ἑαυτό τους. Κάποτε θά βγοῦν σιγά-σιγά ἀπό αὐτό τό μεταμορφωτικό στάδιο μέ θαυμάσιες ἰδιότητες πού θά μποροῦν νά προσφέρουν στούς γύρω τούς ὅπως εἶναι ἡ εἰρήνη, ἡ ἀγάπη καί ἡ σοφία.
Ἐσεῖς σέ ποιό στάδιο βρίσκεστε; Στήν κάμπια ποῦ μόνο παίρνει, στό κουκούλι ἤ στήν πεταλούδα; Πάντως χωρίς τό στάδιο μέσα στό κουκούλι εἶναι ἀπίθανο νά ἔχετε γίνει πεταλοῦδες.