Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.

16 Ιανουαρίου 2009

Σιχτὶρ δημοσιογράφοι και τηλεθεατές

Κλαῖνε καὶ ὀδύρονται οἱ δημοσιογράφοι.
Μήπως φωνάζουν ποῦ δὲν ἔχουμε κυβέρνηση;
Μήπως φωνάζουν γιὰ τὴν ἀκρίβεια καὶ τὴν ἀνεργία;
Μήπως φωνάζουν που οἱ Τοῦρκοι "ἦρθαν γιὰ μπάνια" στὸ Σούνιο;
Μήπως φωνάζουν γιὰ τὰ παιδάκια στὴν Γάζα;
Μήπως φωνάζουν γιὰ τὸν φασίστα τὸν μπάτσο που χαροπαλεύει στὴν ἡλικία τῶν 20 ἐτῶν;
Μήπως φωνάζουν γιὰ τὸν δεκαπεντάχρονο ἀπὸ τὰ ἀνατολικὰ προάστια που πάλευε (Θεέ μου!) γιὰ τὰ δίκια τοῦ λαοῦ;
Ὄχι βέβαια.
ΧΕΣΤΗΚΑΝΕ οἱ δημοσιογράφοι γιὰ ὅλα αὐτά.
Τὸ σημαντικὸ σήμερα εἶναι ὁ βιομήχανος καὶ πόσα θέλουν οἱ ἀπαγωγεῖς.
Στὰ κορόϊδα ποὺ κάθονται καὶ τρῶνε τὸν σανὸ ποὺ τοὺς σερβίρουν τὰ κανάλια ἔχω νὰ πῶ τὸ ἑξῆς:
Προσέξτε πὼς γίνονται τὰ ρεπορτὰζ γιὰ τὴν ἀπαγωγή. Προσέξτε τὰ λόγια, τὶς μουσικὲς ἐπενδύσεις, τὰ πλάνα ἀπὸ σπίτια καὶ πρόσωπα. Θὰ διαπιστώσετε (ἂν βέβαια ὁ ἐγκέφαλός σας δὲν ἔχει γίνει ἀκόμη ζελέ) ὅτι ἡ μόνη διαφορὰ ἀπὸ τὰ ἀνάλογα ρεπορτὰζ γιὰ τὴν Γάζα, τὸν ἀστυνόμο καὶ τὸν δεκαπεντάχρονο εἶναι ἡ ἀναγκαστικὴ ἀλλαγὴ στὰ ὀνόματα καὶ στὶς εἰκόνες. Ἡ δομὴ καὶ ἡ φιλοσοφία παραμένει ἡ ἴδια. Τὸ θέμα εἶναι νὰ πουλᾶμε φύκια γιὰ μεταξωτὲς κορδέλες στοὺς ἀνεγκέφαλους τηλεθεατές.
Σιχτίρ...

14 Ιανουαρίου 2009

Επιτέλους ΨΟΦΗΣΕ

Μόλις γύρισα ἀπό μία μαραθώνια συνάντηση μέ τήν ἀνθρώπινη «καλοσύνη». 
Ἡ πεθερά μου τά κατάφερε τελικά καί μετά ἀπό μία ἑξάχρονη φυλάκιση (κυριολεκτικά) στό κρεβάτι τοῦ γηροκομείου κυριολεκτικά ψόφησε.
Ὄχι δέν γράφω λάθος λέξη, οὔτε τήν γράφω ὑποτιμητικά. Γράφω τήν λέξη πού ἀντιστοιχεῖ στήν πραγματικότητα, γιατί τό λείψανο πού εἶχε μείνει πάνω στό κρεβάτι γιά ἕξι χρόνια δέν μποροῦσε νά θεωρηθεῖ ΠΛΕΟΝ ἄνθρωπος. Ἦταν ἕνα… "κάτι" (ζῶο νά τό πῶ; πτῶμα νά τό πῶ;) ποῦ τρεφόταν μέ ἀηδίες, εἶχε μόνιμα καθετήρα γιά τά οὔρα, χεζόταν ἐπάνω του καί κάθε τόσο γιά τιμωρία (γιά τήν τόσο ὡραία ζωή που ζοῦσε) τό ἔτρεχαν στά νοσοκομεῖα ὅπου ὑπέφερε τά πάνδεινα ἀπό τούς ὀρούς, τίς ἐξετάσεις καί τίς μεταγγίσεις.
Τήν τελευταία φορᾶ της ἔσπαγαν οἱ φλέβες καί της ἄλλαζαν χέρι γιατί πρηζόταν ἀπό τόν ὀρό. Βογκοῦσε κάθε τόσο ἀπό τόν πόνο μέ τίς συνεχεῖς ἐξετάσεις αἵματος. Ὑπέφερε ξαπλωμένη ἀνάσκελα, πιασμένη ἀπό τήν ἀκινησία. Ἔχωνα τό χέρι μου κάτω ἀπό αὐτήν τήν σακούλα ἀπό μελανιασμένο δέρμα καί κόκαλα, σπρώχνοντας τό πέρα δώθε καί μετά βγάζοντας το. Ξεκινοῦσα ἀπό τήν πλάτη καί κατέβαινα μέχρι τήν μέση της. Αὐτή ἡ ἁπλή πίεση τήν ἀνακούφιζε τόσο πού κοιμόταν ἀμέσως.
Καί τό τραγικό ἦταν ὅτι ἀντιλαμβανόταν τά πάντα. Ἁπλά δέν μποροῦσε νά διαμαρτυρηθεῖ, νά σηκωθεῖ, νά ἀλλάξει πλευρό, νά τεντωθεῖ… Ὅλα αὐτά τά μικρά καί πολύτιμα πού κανείς δέν τούς δίνει σημασία.

Τό θέμα εἶναι φιλοσοφικό. Ἡ θρησκεία μας (σωστή ἤ ὄχι) περιέχει μία παναθρώπινη ἀλήθεια: ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ἐκεῖνο ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙΣ νά σοῦ κάνουν.
Ὄχι κυρίες καί κύριοι.
Ὅταν γεράσω κι ἡ βαρύτητα μέ ἐμποδίσει ἀπό τό νά σηκώνομαι ἀπό τό κρεβάτι καί νά κυκλοφοράω, νά βλέπω τηλεόραση καί νά πηγαίνω γιά ψώνια…
Ὅταν γεράσω κι ἡ βαρύτητα μέ ἐμποδίσει ἀπό τό νά μπορῶ νά μαγειρεύω καί νά σκουπίζω, νά πηγαίνω στήν λαϊκή, στόν σινεμά καί στό περίπτερο…
Ὅταν γεράσω κι ἡ βαρύτητα μέ ἐμποδίσει ἀπό τό νά διαβάζω καί φυσικά νά καταλαβαίνω αὐτό πού διαβάζω…
Ὅταν γεράσω κι ἡ βαρύτητα μέ ἐμποδίσει ἀπό τό νά μιλάω καί νά τσακώνομαι…
Ὅταν γεράσω κι ἡ βαρύτητα μέ ἐμποδίσει ἀπό τό νά πηγαίνω στήν θάλασσα γιά μπάνιο ἤ νά ἁπλά νά βγαίνω ἔξω ὅταν βαριέμαι…
Ὅταν γεράσω κι ἡ βαρύτητα μέ ἐμποδίσει ἀπό τό νά περπατάω στήν βροχή, τό κρύο καί τόν ἀέρα…
Ὅταν γεράσω κι ἡ βαρύτητα μέ ἐμποδίσει ἀπό τό νά χέζω καί νά κατουράω ὅποτε θέλω…
Ὅταν γεράσω κι ἡ βαρύτητα μέ ἐμποδίσει ἀπό τό νά κάνω ὅτι θέλω ἤ νά τρώγω ὅτι μου ἀρέσει…

Τότε ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΕ ΑΓΑΠΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ.
Θέλω νά μέ μισοῦν ὅλοι καί νά μέ ἀφήσουν νά πεθάνω.

Γιά σκεφτεῖτε τί συμβαίνει ὅταν εἴσαστε καρφωμένοι σέ ἕνα κρεβάτι:
-Τό σῶμα σας λιώνει ἀπό τήν ἀκινησία.
-Τό μυαλό σας λιώνει ἀπό ἔλλειψη ἐντυπώσεων.
-Ὑποφέρετε ἀπό πόνους.
-Δέν μπορεῖτε νά διαμαρτυρηθεῖτε ἄν πονᾶτε.
-Δέν μπορεῖτε νά ξύσετε τό μάγουλό σας πού ἔχει φαγούρα.
-Δέν μπορεῖτε νά σκεπαστεῖτε ἤ νά ξεσκεπαστεῖτε ἀνάλογα μέ τήν θερμοκρασία.
-Δέν μπορεῖτε νά ἐπικοινωνήσετε μέ ἄλλους ἀνθρώπους, παρά ἡ μόνη σας συντροφιά στίς ἀτελείωτες ὧρες τῆς ἀναπηρικῆς μοναξιᾶς σας εἶναι κάποιος ἤδη μισότρελλος γέρος.

Ποιά εἶναι ἡ μόνη ἀνταμοιβή ποῦ σας ἐπιφυλάσσει αὐτή ἡ κατάσταση;

Ὅταν κάποτε ἐπιτέλους τό σῶμα σας ἀρχίσει νά σβήνει ἀπό ἀρρώστια ἤ ἀπό τήν ἀναγκαστικά κακή διατροφή τοῦ ἱδρύματος, οἱ συγγενεῖς τρέχουν καί σέ πᾶνε στό νοσοκομεῖο. Ἐκεῖ σέ τρυπᾶνε, σέ παιδεύουν, σέ κάνουν πειραματόζωο μέ τά φάρμακα καί τελικά καταφέρνουν νά σέ ξαναζωντανέψουν, τόσο ὥστε νά μπορέσεις νά ὑποφέρεις ΑΛΛΟΝ ΕΝΑΝ ΧΡΟΝΟ.

Ἄν ὁ σκύλος σας ἦταν σέ αὐτήν τήν κατάσταση θά του κάνατε μία ἔνεση γιά νά πάψει νά ὑποφέρει. Οἱ ἄνθρωποί σας ὅμως εἶναι κατώτεροι καί ἀπό τά σκυλιά. Πρέπει νά παραμένουν ζωντανοί, βογκώντας καί ὑποφέροντας σωματικά, ψυχικά καί πνευματικά μέχρι κάποτε νά καταφέρουν νά πεθάνουν.

Καί ἐκεῖνο πού μου τήν δίνει περισσότερο ἀπό ὅλα, ἐκεῖνο πού μέ ἐξαγριώνει εἶναι ὅτι ὅλα αὐτά γίνονται στό ὄνομα τῆς ἀγάπης.
Τότε βρίσκουν ὅλοι νά ἐκδηλώσουν τήν ἀγάπη τους. ΦΥΣΙΚΑ δέν εἶναι αὐτοί πού ὑποφέρουν. Αὐτοί φυσικά πᾶνε τίς βόλτες τους, τρῶνε, πίνουν, διασκεδάζουν καί κάπου κάπου ἔρχονται καί στό γηροκομεῖο-νταχάου ἡ στό νοσοκομεῖο-ἄουσβιτς γιά νά διαδηλώσουν στούς ἄλλους ἐπισκέπτες πόσο πολύ ἀγαπᾶνε «τόν ἄνθρωπό τους» καί φυσικά νά πάρουν τήν σχετική ἐπιβεβαίωση.
ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΕ ΡΩΤΗΣΕΤΕ "ΜΕ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΤΟΝ ΑΦΗΣΩ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ" ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΣΑΣ ΡΩΤΗΣΩ: "ΜΕ ΠΟΙΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΝ ΚΡΑΤΑΤΕ ΣΤΗΝ ΖΩΗ; ΤΟΝ ΡΩΤΗΣΑΤΕ ΑΝ ΤΟ ΘΕΛΕΙ;"

Ζοῦμε σέ μία φρικτή ἐποχή. Ὅλες οἱ ἔννοιες καί οἱ λέξεις ἔχουν διαστρεβλωθεῖ. Ἡ ἰατρική ἐπιστήμη ὑποτίθεται ὅτι ἔχει σάν σκοπό νά σέ κάνει καλά καί νά σοῦ δίνει ΚΑΤΑ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΣ ΔΥΝΑΤΟΝ ποιότητα ζωῆς. Σήμερα ὅμως ἡ ἰατρική παίζει τόν ρόλο τοῦ Θεοῦ καί χρησιμεύει μόνο γιά νά διατηρεῖ ζωντανά πτώματα μέσα σέ κρεματόρια ἐν ὀνόματι τῆς ἀμφίβολης «ἀνθρωπιᾶς» μας.
Χιλιάδες μπουκάλες αἷμα, ὀροί, φάρμακα, φαγητά καί ἐφόδια καταναλώνονται γιά νά συντηροῦν νεκροζώντανα λείψανα σέ κατάσταση πόνου, φρίκης καί ἀπόγνωσης, ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ ΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΨΟΥΝ, τήν στιγμή πού παγκοσμίως μικρά παιδιά καί νέοι ἄνθρωποι πεθαίνουν ἐπειδή στήν περιοχή τους δέν ὑπάρχει ἕνα ἁπλό ἀντιβιοτικό.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ
ΔΕΝ ΘΕΛΩ νά ἀνήκω στήν «ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ».
ΘΕΛΩ νά ἀνήκω στήν σκληρή κοινωνία τῶν ζώων, τά ὁποία εἶναι ἀρκετά πολιτισμένα ὥστε νά σέ ἀφήσουν νά πεθάνεις ὅταν ἔρθει ἡ ὥρα σου.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΕ ΜΙΣΟΥΝ ΟΛΟΙ...
Αὐτός εἶναι ὁ μοναδικός τρόπος νά ΠΕΘΑΝΩ ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ καί ὄχι νά ΨΟΦΗΣΩ ΣΑΝ ΖΩΟ...

13 Ιανουαρίου 2009

Ηλίθιος συντάκτης ή τουρκική πρόκληση;

Το Καστελόριζο, Η Τουρκία και το Lonely Planet, το περιοδικό του γνωστού τουριστικού οδηγού προτείνει Χριστούγεννα στην Τουρκία, στο Καστελόριζο δηλαδή!
Ο φωτογράφος του Top Gear Νώντας Κουτσούκης πήρε στα χέρια του το καινούριο τεύχος του φρέσκου περιοδικού Lonely Planet, και κάποια στιγμή έφτασε σε ένα δισέλιδο που σαν περίεργο του έκατσε. "Χριστούγεννα στην Τουρκία", έγραφε πάνω, αλλά σαν οικείο του φαινόταν το παραθαλάσσιο χωριουδάκι που απεικονιζόταν. Πράγματι, η λεζάντα εξηγούσε πως πρόκειται για το Τουρικό νησί Καστελόριζο. Το φοβερό ήταν πως στην ίδια τη φωτογραφία υπήρχαν όχι μία, αλλά δύο Ελληνικές σημαίες .Αν το Lonely Planet δεν ξέρει σε ποια χώρα βρίσκονται τα νησιά για τα οποία γράφει, πράγμα κάπως βασικό, πώς να το εμπιστευτείς όταν σου προτείνει πού να πας φας, ας πούμε;
Αυτό δεν μπορεί παρά να σημαίνει ένα πράγμα: Η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει την εκδοτική βιομηχανία τόσο βάναυσα, που στο περιοδικό της εταιρίας με τους δημοφιλέστερους ταξιδιωτικούς οδηγούς στον κόσμο έχουν βάλει να γράφουν καθαρίστριες που δεν έχουν βγει ποτέ απ' το Μπράιτον, οι οποίες μάλιστα είναι και τυφλές.
Δεν εξηγείται αλλιώς.
Ή μήπως εξηγείται και σε λίγο στα ξένα τηλεπαιχνίδια θα λένε ότι το Καστελλόριζο είναι τουρκικό; Το ίδιο εξάλλου έχει συμβεί και με την Μακεδονία.

8 Ιανουαρίου 2009

Με τις υγείες σας

πηγή : mail online
Στα αναψυκτικά Fanta που πωλούνται στη Βρετανία βρέθηκαν παρασιτοκτόνα μέχρι και 300 φορές πάνω απ το επιτρεπόμενο όριο . Φυσικά η εταιρία δηλώνει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα κτλ.

4 Ιανουαρίου 2009

Ψηφίστε για την γενοκτονία των Παλαιστινίων

Dear friends,

In less than 72 hours over 150,000 people from every country have signed Avaaz's emergency petition calling for an immediate ceasefire in Gaza. But as the situation continues to escalate, and news emerges that calls for a temporary truce have been rejected, we must amplify our global public outcry and seek to end the violence on both sides.

It is not too late to add your name to the petition below!

The answer to this crisis, lies with the international community actively intervening and mediating between Israel and all Palestinian parties. Our petition is already being heard by the UN, the EU, the USA and the Arab League. But as the humanitarian crises worsens -- there are already over 370 dead -- we must raise our voices even louder. Over the coming days, we will increasingly use the petition numbers to advocate for a ceasefire, so click here now sign the petition and then send to your friends.

http://www.avaaz.org/en/gaza_time_for_peace

Thanks for all you do and have a peaceful 2009!

The Avaaz Team

Περί γενοκτονιών

Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο μία επιστολή–διαμαρτυρία για το γεγονός ότι πάει να ξεχαστεί η μεγάλη σφαγή των Εβραίων στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Υπήρχαν πολλές εικόνες από τα στρατόπεδα με άφθονα πτώματα και σκελετωμένους ανθρώπους.
Και χωρίς να θέλω να μειώσω την φρίκη των στρατοπέδων συγκέντρωσης θα κάνω μερικές επισημάνσεις και μερικές ερωτήσεις:
Επισήμανση πρώτη: Η επιστολή αναφέρει «πρόχειρα» τους άλλους και ουσιαστικά κάνει λόγο ΜΟΝΟ για Εβραίους, δίνοντας την εντύπωση ότι οι εικόνες δείχνουν θύματα εβραϊκής καταγωγής.
Επισήμανση δεύτερη: Η επιστολή εμφανίστηκε σε ΠΟΛΥ ΒΟΛΙΚΗ ΩΡΑ. Ακριβώς δηλαδή την στιγμή που οι Ισραηλινοί σφαγιάζουν πάλι τους Παλαιστίνιους.
Επισήμανση Τρίτη: Το Ολοκαύτωμα των Εβραίων στα στρατόπεδα των ναζί υπήρξε η αιτία της δημιουργίας του Εβραϊκού κράτους στην Παλαιστίνη. Και έτσι τελικά το Ολοκαύτωμα είναι η αιτία της σφαγής των Παλαιστίνιων σήμερα.
Ερώτηση πρώτη: Όλοι αυτοί που θυμούνται συνεχώς το εβραϊκό ολοκαύτωμα γιατί δεν θυμούνται και την Αρμενική γενοκτονία;
Ερώτηση δεύτερη: Είδατε ποτέ να κυκλοφορεί μια τέτοια επιστολή για την σφαγή των Ελλήνων Μικρασιατών και Ποντίων από τους Τούρκους;
Ερώτηση τρίτη: Είδατε ποτέ να κυκλοφορεί μια τέτοια επιστολή για την σφαγή των αμάχων στην Μπιάφρα;
Ερώτηση τέταρτη: Είδατε ποτέ να κυκλοφορεί μια τέτοια επιστολή για την σφαγή των Παλαιστινίων στην Σάμπρα και την Σατίλλα;
Δεν έχετε παρά να γράψετε Sabra Satila και θα βρεθείτε μπροστά σε φρικτές εικόνες. Οι Ισραηλινοί χρησιμοποίησαν μετά την σφαγή μπουλντόζες για να γκρεμίσουν τους καταυλισμούς και να σκεπάσουν με τα μπάζα τα περισσότερα από 2.500 γυναικόπαιδα που σκοτώθηκαν εκεί. Γέροντες βασανίσθηκαν (σε κάποιον πριν τον εκτελέσουν του είχαν βγάλει τα μάτια), γυναίκες βιάστηκαν και αθώα παιδιά σφάχτηκαν κατά εκατοντάδες.
Μερικές φωτογραφίες ίσως σας κινήσουν το ενδιαφέρον να μάθετε περισσότερα.





24 Δεκεμβρίου 2008

Τυφλὴ ὅραση

Τὸ ὅτι ὁ ἄνθρωπος δὲν εἶναι μία ἁπλὴ ζωικὴ μηχανὴ ποὺ τρώει καὶ ἀναπαράγεται φαίνεται κάποιες φορὲς ἀπὸ ἀξιοθαύμαστα καὶ σπάνια περιστατικά. Ὅπως τὸ παρακάτω. Νὰ θυμίσω ὅτι ἀνάλογο περιστατικὸ ὑπάρχει καὶ στὸ Ἡράκλειο Κρήτης.
Στὴν «κρυφή» δομὴ τοῦ ἀνθρώπου ὑπάρχουν δυνατότητες ἀντίληψης καὶ ὄργανα πολὺ ἔξω ἀπὸ τὴν ὑποτυπώδη ἀντιληπτικὴ ἱκανότητα τῶν πέντε αἰσθήσεων καὶ τοῦ νοῦ μας. Τὸ ἐπιχείρημα ὅτι δὲν τὶς ἔχει ἀνακαλύψει ἡ ἐπιστήμη ἔχει τὴν ἴδια βαρύτητα μὲ τὸ ἐπιχείρημα ἑνὸς ἀνθρώπου τῆς ζούγκλας σχετικὰ μὲ τὴν ὕπαρξη ἢ ὄχι τῶν ραδιοφωνικῶν κυμάτων.
Τυφλὴ ὅραση
Ἡ περίπτωση τοῦ ἄνδρα ποὺ «βλέπει» χωρὶς νὰ ξέρει πὼς
Ἕνας ἄνδρας ποὺ ἔμεινε ἐντελῶς τυφλὸς ἔπειτα ἀπὸ ἐγκεφαλικὴ βλάβη μπορεῖ ἄνετα νὰ ἀποφεύγει τὰ ἐμπόδια στὸ δρόμο του καὶ νὰ ἀντιλαμβάνεται τὶς ἐκφράσεις στὰ πρόσωπα τῶν γύρω του, διαπιστώνουν μὲ ἔκπληξη δυὸ ἐρευνητικὲς ὁμάδες. Φαίνεται ὅτι αὐτὴ ἡ «τυφλὴ ὅραση» βασίζεται σὲ σήματα ἀπὸ τὰ μάτια ποὺ δὲν γίνονται αντιληπτα ἀπὸ τὴν συνείδηση.
Ὁ 56χρονος ἀσθενής, γνωστὸς μόνο ὡς «TN», βιντεοσκοπήθηκε να ολοκληρώνει μὲ εὐκολία μία διαδρομὴ μὲ ἐμπόδια που έστησαν οἱ ἐρευνητὲς στὸ ἐργαστήριο. Ἂν καὶ δὲν κρατᾶ μπαστούνι, παρακάμπτει τὰ μεγάλα αντικειμενα καὶ περνᾶ πάνω ἀπὸ τὰ μικρότερα, καὶ μάλιστα χωρὶς νὰ γνωρίζει πὼς ἀκριβῶς τὸ καταφέρνει.
Οἱ ἐρευνητὲς πιστεύουν ὅτι ὁ ΤΝ αξιοποιεί κάποια μυστηριώδη ικανότητα ποὺ κρύβεται σὲ ὅλους τους ἀνθρώπους. Προηγούμενες ἔρευνες, ἐξάλλου, ἔχουν δείξει ὅτι στὸν ἀνθρώπινο ἐγκέφαλο ὑπάρχουν ἐπιμέρους ὑποσυστήματα ὄρασης τα ὁποία δεχονται σήματα ἀπὸ τὸ μάτι χωρὶς ὅμως ἡ λειτουργία τους νὰ φτάνει ποτὲ στὴ συνείδηση.
Ἡ μοναδικὴ περίπτωση «τυφλῆς ὅρασης» παρουσιάζεται στὴν ἐπιθεώρηση Current Biology.
Ο ΤΝ ζεῖ στὸ Μπορούντι, ὅπου ἐργαζόταν ὡς γιατρὸς γιὰ τὸν Παγκόσμιο Ὀργανισμὸ Ὑγείας. Τὸ 2003 δυὸ διαδοχικὰ ἐγκεφαλικὰ ἐπεισόδια κατέστρεψαν ἐντελῶς τὸν ὀπτικὸ φλοιὸ στὸ πίσω μέρος τοῦ ἐγκεφάλου. Εἶναι μάλιστα ἡ πρώτη περίπτωση στὴν ἐπιστημονικὴ βιβλιογραφία μὲ συμμετρικὴ βλάβη τοῦ ὀπτικοῦ φλοιοῦ καὶ στὰ δυὸ ἠμισφαίρια.
Ἡ ὁμάδα τοῦ Δρ Ἀλαν Πένια στὸ Πανεπιστήμιο τῆς Γενεύης ἀρχικὰ διαπίστωσε ὅτι ὁ TN μποροῦσε νὰ καταλάβει, χωρὶς ὁ ἴδιος νὰ γνωρίζει πώς, ἂν οἱ ἐκφράσεις στὰ πρόσωπα τῶν γύρω του ήταν λυπημένες ἢ χαρούμενες.
Ἀφότου ἐπιβεβαίωσαν μὲ τομογραφίες ὅτι ὁ ΤΝ ἦταν πράγματι κλινικὰ τυφλὸς (ὁ ὀπτικὸς φλοιὸς δὲν παρουσίαζε καμία δραστηριότητα) οἱ ἐρευνητὲς ζήτησαν ἀπὸ τὸν ἀσθενῆ νὰ τοὺς συνοδεύσει στὴν Ὀλλανδία γιὰ νέες ἐξετάσεις, σὲ συνεργασία μὲ τὴν Δρ Μπεατρὶς ντὲ Γκέλντερ στὸ Πανεπιστήμιο τοῦ Τίμπουρκ.
Οἱ νευροεπιστήμονες ἀρχικὰ ἤθελαν νὰ μάθουν ἂν ὁ ΤΝ μπορεῖ νὰ «βλέπει» τὴν γλώσσα τοῦ σώματος τῶν γύρω του. «Παρατηρήσαμε ὅμως ὅτι φαινόταν νὰ ἀποφεύγει τὰ ἀντικείμενα στὴν πορεία του, ὅποτε προσθέσαμε ἀκόμα ἕνα ἁπλὸ πείραμα γιὰ νὰ διαπιστώσουμε ἂν τὰ ἀντιλαμβανόταν στ΄ἀλήθεια» σχολιάζει ὁ Δρ Πένια στὸ Nature.com
Ὅταν τοῦ ζητήθηκε νὰ ὁλοκληρώσει τὴν διαδρομὴ μέτ΄ἐμποδίων, ὁ ΤΝ ἀρχικὰ εἶπε ὅτι «δὲν μποροῦσε νὰ τὸ κάνει ἐπειδὴ ἦταν τυφλός». Τελικὰ ὅμως τὰ κατάφερε μὲ ἐντυπωσιακὴ ἀκρίβεια.
Τὸ φαινόμενο τῆς τυφλῆς ὅρασης εἶχε παρατηρηθεῖ καὶ σὲ ἄλλους ἀσθενεῖς μὲ βλάβες τοῦ ὀπτικοῦ φλοιοῦ, ἦταν ὅμως πολὺ πιὸ περιορισμένο. Οἱ ἀσθενεῖς μποροῦσαν γιὰ παράδειγμα νὰ ἀντιληφθοῦν κάποια χρώματα ἢ ἐκφράσεις προσώπων, κανεὶς ὅμως δὲν μποροῦσε νὰ ἀποφεύγει ἐμπόδια μὲ τόση εὐκολία.
Ἐκτὸς ἀπὸ τὴν «τυφλὴ ὅραση», ἡ μόνη ἄλλη ἐξήγηση γιὰ τὶς ἱκανότητες τοῦ TN εἶναι ὅτι ἀντιλαμβάνεται τὴν θέση τῶν ἀντικειμένων γύρω τοῦ μὲ τὴν ἀκοή, μέσω τῆς ἀσθενοῦς ἠχοῦς ποὺ ἀνακλοῦν. Ὅμως αὐτὸ τὸ ἐνδεχόμενο τοῦ «ἠχοεντοπισμοῦ» θεωρεῖται ἐντελώς απιθανο, δεδομένης τῆς ἀκρίβειας μὲ τὴν ὁποία ὁ ἀσθενὴς ἀποφεύγει ἀκόμα καὶ μικρὰ ἀντικείμενα.
Ὁ 56χρονος πρόκειται τώρα νὰ ὑποβληθεῖ σὲ νέες ἐξετάσεις στὴν Εὐρώπη προκειμένου νὰ μελετηθεῖ τὸ φαινόμενο σὲ μεγαλύτερη λεπτομέρεια.

20 Δεκεμβρίου 2008

Ηλεκτρονικά ναρκωτικά;

Δεν κομίζω "γλαύκας στην Αθήνα" με αυτήν την καταχώρηση. Είναι αρκετά παλιά είδηση. Αυτό που θέλω να συμπηρώσω είναι ότι πιθανόν το iDoser να είναι μια εμπορική δοκιμή των non lethal weapons (μη θανατηφόρα όπλα) που χρησιμεύουν και για να δημιουργούν παραισθήσεις στον αντίπαλο. Με έναν σμπάρο δύο τρυγόνια. Και κάνουμε δοκιμές αποτελεσματικότητας και βγάζουμε και τα έξοδα της έρευνας:

Το ναρκωτικό που αναμένεται να σημαδέψει τον εικοστό πρώτο αιώνα δεν θα μπορούσε παρά να κατασκευάζεται και να διακινείται μέσω Ιντερνετ. Ο λόγος για το iDoser, τη νέα εθιστική «ουσία» που κάνει θραύση σε όλο τον κόσμο και δεν λαμβάνεται με χάπια, ενέσεις ή εισπνοές, αλλά κυκλοφορεί σε ψηφιακά αρχεία, που οι χρήστες κατεβάζουν εύκολα από το Διαδίκτυο. Η «δόση» είναι βασισμένη σε ηχητικά κύματα, τα οποία έχουν ενσωματωθεί με ειδική επεξεργασία σε κοινά μουσικά αρχεία .mp3 και πωλούνται ως αρχεία .drg. Οι χρήστες δεν έχουν παρά να τα αναζητήσουν στις εκατοντάδες ιστοσελίδες-βαποράκια, να τα κατεβάσουν στον υπολογιστή τους και με ένα ειδικό πρόγραμμα, που διατίθεται δωρεάν στο Ιντερνετ, να τα αποσυμπιέσουν, να τα ακούσουν και να φτιάξουν… κεφάλι στην κυριολεξία, αφού τα ηχητικά αυτά ναρκωτικά δρουν κατευθείαν στον εγκέφαλο.

Οπως εξηγούν οι ειδικοί, πρόκειται για συγκεκριμένα κύματα συχνότητας 3 έως 30 Hertz (τα λεγόμενα υποηχητικά κύματα) που επηρεάζουν τη λειτουργία του εγκεφάλου προκαλώντας διάφορες αντιδράσεις. Για παράδειγμα, τα κύματα άλφα (τα οποία κυμαίνονται από 7 έως 13 Hertz) έχουν χαλαρωτική δράση, όμως υπάρχουν και άλλα που προκαλούν αντιθέτως υπερδιέγερση και ευφορία.

Ηδη οι αρχές έχουν εντοπίσει αμέτρητες ιστοσελίδες όπου μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να βρουν τη δόση τους. Μάλιστα, υπάρχει και ιστοσελίδα όπου παρέχονται οδηγίες χρήσης του νέου ναρκωτικού για τους αρχάριους και πωλούνται CDs με τραγούδια-«δόσεις». Οπως συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις και με τα κοινά ναρκωτικά, οι πρώτες χαμηλές «δόσεις» παρέχονται δωρεάν, με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών. Ακόμα όμως και οι πιο ισχυρές «δόσεις» προσφέρονται σε πολύ χαμηλές τιμές (περίπου 5 ευρώ το τραγούδι), παρά το γεγονός ότι μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν αμέτρητες φορές. Την ίδια στιγμή, στο YouTube μπορεί να βρει κανείς πολλά σχετικά βιντεάκια και να δει νέους να παραληρούν από ευφορία τη στιγμή που δοκιμάζουν το ναρκωτικό της ψηφιακής εποχής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση των υποηχητικών κυμάτων δεν είναι κάτι καινούργιο για τις αστυνομικές αρχές, οι οποίες στο εξωτερικό τα χρησιμοποιούν ως κατασταλτικά μέσα, για παράδειγμα, στις ντισκοτέκ ώστε να ηρεμούν τη νεολαία. Η χρήση τους έχει πραγματοποιηθεί στο παρελθόν και σε στρατιωτικούς χώρους. Παρ’ όλα αυτά, οι κίνδυνοι για την υγεία που σχετίζονται με τη χρήση των cyber-ναρκωτικών δεν έχουν διαπιστωθεί ακόμα. Οι ειδικοί έχουν αρχίσει έρευνες σχετικά με το μέγεθος και τις επιπτώσεις του εθισμού.

Πρόσφατα, Ιταλοί ερευνητές μελέτησαν και υπολόγισαν την αθροιστική επίδραση του ήχου και του ecstasy στον εγκέφαλο πειραματόζωων. «Χορηγήσαμε σε ποντίκια μία μικρή δόση ecstasy ανίκανη να προκαλέσει την παραμικρή νευρολογική επίδραση και στη συνέχεια χορηγήσαμε στα ίδια ποντίκια μία “δόση” ήχου 95 ντεσιμπέλ, τη μέγιστη που επιτρέπεται στις ντισκοτέκ. Αμέσως διαπιστώσαμε ενίσχυση της επίδρασης του ecstasy. Και όχι μόνο: όταν αυξήσαμε την αρχική δόση του ecstasy, η μετέπειτα “δόση” του ήχου προκάλεσε ενίσχυση της επίδρασης που διήρκεσε πέντε ολόκληρες ημέρες» εξήγησε ο Μικελάντζελο Ιανόνε, ερευνητής από το Ινστιτούτο Νευρολογικών Επιστημών του Εθνικού Συμβουλίου Ερευνών του Καταντζάρο. «Αυτό εξηγεί γιατί ορισμένα είδη ναρκωτικών, όπως για παράδειγμα το ecstasy, καταναλώνονται σε ιδιαίτερα μεγάλες ποσότητες σε περιστάσεις όπως ρέιβ-πάρτι, όπου προφανώς η μουσική ενισχύει την επίδρασή τους».

18 Δεκεμβρίου 2008

Μεσημεριανές εκπομπές και κουτόχορτο

Τώρα τα μεσημεριανάδικα έχουν άλλο δακρύβρεκτο θέμα. 
Ξέχασαν τον πιτσιρίκο που σκοτώθηκε πριν λίγες μέρες. Δεν κάνουν πια αφιερώματα για την χαροκαμένη μάνα. Χάθηκαν όλες οι αναφορές και τα παράθυρα. 
Τώρα ένα νέο φλέγον θέμα ήρθε να σώσει τα ανεγκέφαλα όντα που ψάχνουν απεγνωσμένα θέμα για κουτσομπολιό: ο φόνος ενός επιχειρηματία της νύχτας. Και να τα πλάνα με την χαροκαμένη σύντροφο του επιχειρηματία, να τα πλάνα της τεθλιμμένης πεθεράς του με τις γούνες και τα μπιζού, να κάπου κάπου οι ξώβιζες και ξώμπουτες φωτογραφίες της «καλλιτέχνιδος» (να μην ξεχνιόμαστε κιόλας). Και φυσικά όλα αυτά διανθισμένα με την ίδια λυπητερή μουσική που πριν λίγες μέρες βάζανε στα πλάνα για τον νεαρό.
Τώρα μπορείτε να στεναχωρηθείτε για κάτι πιο «γκλάμορους». Βάλτε και καμία καταχώρηση με φωτογραφίες της τραγουδίστριας και του «αδικοχαμένου» επιχειρηματία. 
Και επ’ ευκαιρία φωνάξτε και «μπάτσοι, γουρούνια δολοφόνοι». 
Αυτά τα καθίκια οι αστυνομικοί γιατί δεν φύλαγαν το καημένο το παιδί που μας διασκέδαζε τα βράδια με τέτοια ποιοτική μουσική; 
Γιατί τους πληρώνουμε; 
Όλοι στο Πολυτεχνείο για άλλον έναν γύρο επανάστασης σαν τον προηγούμενο.
Και αν πεθάνουν και κάνα δυό βλαμμένα δεκαπεντάχρονα ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ...

Μου φάνηκε πιο νόστιμο

Άνοιξα προηγουμένως την τηλεόραση την ώρα που έτρωγα ένα ρόδι.
Το ρόδι ήταν εισαγωγής και τελικά ήταν απαίσιο. Σκληρές ρόγες που έσπαγαν πιτσιλώντας αντί να ξεκολλήσουν από το φλούδι, ξινή γεύση, λίγο ζουμί και καθόλου άρωμα.
Αλλά ευτυχώς που είχα ανοίξει την τηλεόραση.
Το ρόδι μου φάνηκε σαν φρούτο του παραδείσου μπροστά στο αίσχος της οθόνης. Γύρισα τα κανάλια και το μόνο που είχε ήταν χαζές σειρές με τελείως υποτυπώδη σενάρια και τελείως ερασιτεχνικό παίξιμο.
Πραγματικά οι πρώτες ολόχαζες σειρές της ελληνικής τηλεόρασης (άγνωστος πόλεμος κλπ για τους αρχαιότερους σαν και μένα) άξιζαν για όσκαρ μπροστά στις σημερινές.