Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.

10 Μαΐου 2009

Υπήρχαν φακοί και τηλεσκόπια στην αρχαία Ελλάδα; (αναδημοσίευση δεύτερη)

Είχαν τηλεσκόπια οι αρχαίοι;
Απαντούν:

Ζωναράς, Ίππαρχος, Αρχιμήδης και η Wei Yu(!!)

Γράφει ο Γιώργος Εχέδωρος. http://echedoros-a.blogspot.com/2009/04/blog-post_5039.html



Παριστούν τον Αρχιμήδη με έναν μεγάλο καθρέπτη, λες και βλέπουμε παραμύθια της ανατολής.

Ζούμε ακόμη στη μεσαιωνική εποχή και απεκδυόμαστε το αυτονόητο. Θα έρθει όμως το πέρας της, (στην Ελλάδα κυρίως) οπότε θα αρχίσουν να ανασάνουν και οι πνευματικές προεκτάσεις αλλά και οι γενικότερες αναζητήσεις μας. Αρχίζω με τη λογική αυτήν γιατί έχω το λόγο μου.
Με εντυπωσίασε η ανάρτηση με τον πηχυαίο τίτλο «Υπήρχαν στην αρχαιότητα τηλεσκόπια;» (δες ΤΑΧΑΛΙΑ και επειδή είχα αναρτήσει κι εγώ το δημοσίευμα του ‘Βισάλτη’, για το όστρακο με το αστεροσκόπιο, οφείλω να εκφράσω την άποψή μου.
Σπάνια κάποιος συγγραφέας της αρχαιότητας θα αναφερθεί στα όργανα που χρησιμοποίησε για να δικαιολογήσει τις εφευρέσεις ή τις μετρήσεις του. Δεν έχουμε κάποια καταγραφή των οργάνων ενός ιατρού, ενός αστρονόμου, ενός φυσικού. Διευκρινιστικά από άλλους συγγραφείς έχουμε ορισμένες αναφορές.
Οι λέξεις τηλεσκόπιο, τηλεόραση, τηλέφωνο, τηλεπικοινωνία και όλες οι τηλε- είναι πλασμένες της νεότερης εποχής και εμπεριέχονται στη σφαίρα του νεολογισμού.
Μέσα από αρχαία κείμενα, μας είναι γνωστά ως χρήσιμα επιστημονικά όργανα, ο Γνώμων, γράφει ο Ι. Ζωναράς το 12ο αιώνα: «Γνώμων. ὁ συνετός. καὶ κανόνιόν τι μηχανικὸν, καὶ σχῆμα γεωμετρικὸν, καὶ διοπτρικοῦ ὀργάνου μέρος, καὶ δὴ καὶ ἀστρονομικοῦ. καὶ τὸ ἐν τοῖς ἡλιοτροπίοις πηγνύμενον, ο­περ εφευρεν ̓Αναξίμανδρος καὶ ε­στησεν ἐπὶ τῶν σκιοθύρων.»), ο Αστρολάβος, η διόπτρα (μηχανικόν τεχνούργημα, δι’ ών οι γεωμέτραι απηκρίβουν την των επάλξεων εκ διαστήματος αναμέτρησιν. "Σουίδα").
Το έσοπτρον – μεγεθυντικός φακός (Έσοπτρον. κάτοπτρον. ἐσόπτρῳ ἐνορῶντες-Ζωναράς)

Γνωρίζουμε πως ο Ίππαρχος (2ος αιώνας π.Χ.) τελειοποίησε αστρονομικά όργανα της αρχαιότητας. Μάλιστα παρατήρησε (πως; με γυμνό οφθαλμό;!!) ένα νέο αστέρι στον αστερισμό του Σκορπιού.
Σήμερα οι επιστήμονες δεν αμφισβητούν την ύπαρξη καταλλήλων οργάνων στην αρχαιότητα για τη μελέτη του διαστήματος. Ερώτημα μεγάλο αποτελούν οι γνώσεις του Ομήρου περί των αστέρων και ειδικότερα στην αναφορά του για τους δορυφόρους του Άρη, τον Φόβο και το Δείμο που είναι αδιάκριτοι με γυμνό οφθαλμό.
Επιπρόσθετα θα τονίσουμε τη μικροκατασκευή του μηχανισμού των Αντικυθήρων, όπου τα χαραγμένα γράμματα ή λέξεις,αν θέλετε, δεν διαβάζονται με γυμνό οφθαλμό.
Υπήρχαν, λοιπόν, μεγεθυντικοί φακοί στην αρχαιότητα; Είχαν οι αρχαίοι δημιουργήσει φακό με την ύαλο;
Ο φακός από την αρχαία Παρθία, βρέθηκε κοντά στην Βαγδάτη (ΙΡΑΚ), ο ειδικευμένος του Βρετανικού Μουσείου τον δείχνει για φωτογράφηση.

Η απάντηση είναι παλαιά και είναι καταφατική. Οι αστρονομικές παρατηρήσεις των αρχαίων δεν μπορούσαν να γίνουν με γυμνό οφθαλμό. Ήδη ο αναφερόμενος Ίππαρχος με την ένταση του φωτός των αστεριών επινόησε την κλίμακα των μεγεθών τους. Δηλαδή, πως μετρούσε την ένταση; Έκλεινε το μάτι του και κοιτούσε τα αστέρια;
Ο Αρχιμήδης το 3ο αιώνα π.Χ. κατάκαψε το ρωμαϊκό στόλο με τα περίφημα κάτοπτρά του. Τι ήταν αυτά; Απλά καθρεπτάκια; Κάνανε και μερικοί αμερικάνοι το πείραμα με καθρέπτες και επειδή δεν πέτυχε συμπέραναν πως είναι μύθευμα τα περί κατόπτρων του Αρχιμήδη. Κούνια που τους ...κούναγε. Τι εννοούσαν με τη λέξη ‘κάτοπτρο’; Τον καθρέπτη που βλέπουμε τη φάτσα μας; Ε, είμαστε για γέλια.
Ας δούμε τι λέει ο Ζωναράς (12ος αιώνας) για το ‘όπλο’ του Αρχιμήδη:
«κάτοπτρον γάρ τι πρὸς τὸν η­λιον ἀνατείνας τήν τε ἀκτῖνα αὐτοῦ ἐς αὐτὸ εἰσεδέξατο καὶ τὸν ἀέρα ἀπ' αὐτῆς τῇ πυκνότητι καὶ τῇ λειότητι τοῦ κατόπτρου πυρώσας φλόγα τε μεγάλην ἐξέκαυσε καὶ πᾶσαν αὐτὴν ἐς τὰς ναῦς ὑπὸ τὴν τοῦ πυρὸς ὁδὸν ὁρμούσας ἐνέβαλε καὶ πάσας κατέκαυσεν.»
Μπήκαν, λέει, οι ακτίνες του ήλιου στο κάτοπτρο από όπου βγήκε μεγάλη φλόγα που όρμησε πάνω στα πλοία και τα έκαψε.

Ο οπτικός φακός του 2ου αιώνα π.Χ., αν και έχει ορισμένα χτυπήματα εντούτοις δεν παύει να προκαλεί με την παρουσία του. Διέλυσε ένα μύθευμα αρκετών ευρωπαϊκών αιώνων...

Αναρωτιούνται οι επιστήμονες τι ήταν το κάτοπτρο αυτό; Από τι ήταν φτιαγμένο; Από ύαλο; Άγνωστο. Είπαμε, οι σοφοί δεν μαρτυρούσαν τα μυστικά τους.
Και τώρα υπάρχουν οι αμφισβητίες της ύπαρξης του τηλεσκόπιου ή αστεροσκόπιου στην αρχαιότητα. Στηρίζονται, βέβαια, στην ευρωπαϊκή σοφία, όπου η επεξεργασία της υάλου για την κατασκευή φακού έγινε, λένε, στη περίοδο της Αναγέννησης (Νεύτων κλπ). Και όμως υπάρχουν στοιχεία που διαγράφουν αυτή την τοποθέτηση. Γιατί άλλο η Αναγέννηση και άλλο η Γέννηση.Είναι δυνατό να δημιουργούν οικιακά σκεύη από ύαλο εδώ και χιλιάδες χρόνια και να μην έχουν αντιληφθεί πως το υλικό αυτό έχει τη δυνατότητα οπτικής μεγέθυνσης ενός αντικειμένου; Ένα λογικό όν θα απαντήσει αμέσως: Όχι!
Ευτυχώς που κάτι διασώθηκε και ακουμπούμε πάνω σε αυτό.
Η αρχαιολόγος και συγγραφέας Wei Yu (Κινέζα) στο βιβλίο της που έχει τον τίτλο:
«Unraveling the Mask of Prehistoric Civilization - The Unknown Ages» αναφέρει για τις ανασκαφές που διενεργήθηκαν στην αρχαία Παρθία –βασίλειο που δημιουργήθηκε από Μακεδόνες στρατηγούς του Αλεξάνδρου, γι’ αυτό ό,τι αρχαιολογικό βγαίνει στο φως είναι ελληνικό. ( Την περιοχή καταλαμβάνει σήμερα το Ιρακ).
Στο βιβλίο της η Wei Yu παρουσιάζει δύο σημαντικά πράγματα. Πρώτον την αρχαιότερη μπαταρία του κόσμου, το 200 π.Χ. περίπου (ναι, υπήρχε και τότε η μπαταρία μολύβδου) και Δεύτερον που μας ενδιαφέρει στο προκείμενο θέμα μας : Οπτικό Ύαλο. Μεγεθυντικό φακό, δηλαδή!
Αποσυντίθεται έτσι ένας ακόμη μύθος πως ο οπτικός ύαλος δημιουργήθηκε τον 16ο αιώνα. Σημειώνει μάλιστα η συγγραφέας: «In textbooks, we are told that the earliest optical lens polishing techniques appeared in 16th century Europe. However, this polished lens is an ancient relic 2200 years old.»
Στα ελληνικά:
«Στα εγχειρίδια έχουμε πει ότι πιο πρόσφατες τεχνικές στίλβωσης φακών εμφανίστηκαν στην Ευρώπη τον 16ο αιώνα. Εντούτοις αυτός ο στιλβωμένος φακός είναι ένα αρχαίο λείψανο 2.200 ετών.»
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ: η ευρωπαϊκή σκέψη εδράζεται (στρογγυλοκάθεται, δηλαδή) στη ρωμαϊκή που εκπορεύεται από την ελληνική (την αρχαία πάντα και... φυσικά!)

Υπήρχαν φακοί και τηλεσκόπια στην αρχαία Ελλάδα; (αναδημοσίευση πρώτη)

Υπήρχαν φακοί και τηλεσκόπια στην αρχαία Ελλάδα;Πλήρης δικαίωση του ''Βισάλτης"!!



Όχι δεν κάνω διαφήμιση βιβλίου(αν και το αξίζει ολόψυχα)αλλά ανακαλύπτοντάς το τυχαία στο ίντερνετ το παρουσιάζω, γιατί έρχεται να δικαιώσει πανηγυρικά παλαιότερη ανάρτηση στο παρόν ιστολόγιο για το ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ στην αρχαία Ελλάδα.Ένα θέμα που αφού εξετάστηκε απο "ειδικούς"(που καλύτερα να μην αναφέρω την ιδιότητα τους και εκθέσω κλάδο) ,αποφάνθηκαν ότι δεν στέκει,(και ο άνθρωπος που εικονίζεται παίζει άρπα!!)μιας και την εποχή εκείνη ο Αρχιμήδης, ο Ήρων, και άλλοι εφευρέτες μηχανικοί μπορεί να κατασκεύαζαν μηχανικά θέατρα,ατμομηχανές,αυτόματες πόρτες ναών,υπολογιστές(υπολογιστής Αντικυθήρων), αστρολάβους, διόπτρες, μηχανικούς κερματοδέκτες που λειτουργούσαν με νομίσματα και δίνανε νερό, υδραυλικούς τηλεγράφους, υδραυλικά ρολόγια, ατμοτηλεβόλα, και άλλα τόσα που δεν χωράνε για να γραφτούν, παρ' ολα αυτά δεν μπόρεσαν με έναν σωλήνα και 2-3 φακούς να φτιάξουν τηλεσκόπια μιας και την εποχή εκείνη δεν υπήρχε.....ούτε γυαλί!!!!!. (Άσχετα αν αρχαία κείμενα βρίθουν από αναφορές). Περισσότερα δεν θα πω,οι τακτικοί επισκέπτες της σελίδας γνωρίζουν την ιστορία. Στο βιβλίο λοιπόν αυτό "Η οπτική στην αρχαία Ελλάδα Φάροι, διόπτρες, κάτοπτρα, φακοί, τηλεσκόπια" ο κ. Χρήστος Λάζος περιγράφει:"Ήδη από τον 6ο π.Χ. αιώνα η Οπτική επιστήμη, η οποία ασχολείται με το φως και τις μεταβολές που αυτό υφίσταται και προκαλεί, απασχόλησε τους αρχαίους Έλληνες. Ο Πλάτων, ο Δημόκριτος, ο Εμπεδοκλής, ο Αριστοτέλης, και αργότερα ο Αρχιμήδης, ο Ευκλείδης, ο Ήρων ο Αλεξανδρινός, ακόμη και ο Κλαύδιος Πτολεμαίος μελέτησαν και έγραψαν για την όραση, το φως, τις ακτίνες, και έθεσαν τις βάσεις για τις σύγχρονες θεωρίες περί φωτός. Πώς μεταδίδεται το φως, πώς λειτουργεί η όραση, πώς θεραπεύονται οι παθήσεις των ματιών; Κι ακόμα τι είναι η διάθλαση, η ανάκλαση, η σμίκρυνση, η μεγέθυνση, και ποιες οι εφαρμογές τους; Μελέτες που οδήγησαν στα πρώτα κάτοπτρα, τις διόπτρες, τους φάρους με κορυφαίο τον Φάρο της Αλεξάνδρειας, τηλεσκόπια, τον πρώιμο "σκοτεινό θάλαμο", τις πρώτες χειρουργικές επεμβάσεις στο μάτι, ίσως τα πρώτα γυαλιά, τα "δίοπτρα" όπως αποκαλούνταν, κι ακόμη τη θεατρική σκηνογραφία με τα πρώτα οπτικά τεχνάσματα επί σκηνής. Και, βέβαια, βοήθησαν στη σύλληψη του εγχειρήματος του Αρχιμήδη που κατέκαυσε το ρωμαϊκό στόλο με τα θρυλούμενα -και θρυλικά- κάτοπτρα. Μια ακόμη γοητευτική σελίδα από τα επιτεύγματα της αρχαιοελληνικής σκέψης, μιας σκέψης απίστευτα τολμηρής, δημιουργικής και πολυμήχανης".
Από http://visaltis.blogspot.com/2009/05/blog-post_10.html

9 Μαΐου 2009

2.000.000 ΕΥΡΩ για να μας πείσουν ότι δεν υπάρχουν λαθρομετανάστες!!!

«Για τους Έλληνες δεν υπάρχουν μετανάστες, υπάρχουν άνθρωποι». Αυτό ήταν το κεντρικό σύνθημα της πανάκριβης διαφημιστικής εκστρατείας που διοργάνωσε το περιβόητο Ινστιτούτο Μεταναστευτικής Πολιτικής . Μιάς εκστρατείας που κανείς δεν κατάλαβε για ποιον λόγο έγινε, ωστόσο κόστισε στους φορολογούμενος μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Για όσους δεν γνωρίζουν, μια από τις ενέργειες που έχει κάνει η πολιτεία για να αντιμετωπίσει την μάστιγα της λαθρομετανάστευσης, ήταν και η δημιουργία ενός Ινστιτούτου. Ναι καλά διαβάσατε! Για να σταματήσουν να έρχονται οι χιλιάδες που έρχονται κάθε χρόνο, η λύση για τον Σημίτη το 2002, ήταν η δημιουργία ενός Ινστιτούτου, του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής. Το πόσο μας κοστίζει η λειτουργία αυτού του «Ινστιτούτου» και το τι μας προσφέρει, δεν θα το μαθαίναμε ποτέ, αν δεν γινόταν ερώτηση στην Βουλή από τον βουλευτή του ΛΑΟΣ, Μάκη Βορίδη. Έτσι λοιπόν πληροφορηθήκαμε ότι ένας από τους σκοπούς λειτουργίας του Ι.ΜΕ.ΠΟ. είναι «ο σχεδιασμός και η υλοποίηση επικοινωνιακής πολιτικής για την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σε θέματα μετανάστευσης» (ΥΠ.ΕΣ./αρ. πρωτ.: 27775/08). Ακόμα μάθαμε ότι σε αυτό το «Ινστιτούτο» απασχολούνται 22 υπάλληλοι και επιδοτείται από τον Έλληνα φορολογούμενο με 2.000.000 ευρώ το χρόνο!
Τέλος, μάθαμε ότι η τελευταία διαφημιστική εκστρατεία κόστισε άλλα 650.000 ευρώ.
Σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης, σε μια περίοδο παρατεταμένης λιτότητας, σε μια περίοδο που η αντοχές του κόσμου δοκιμάζονται καθημερινά, χρησιμοποιούνται τα χρήματα του ελληνικού λαού για να μας πείσουν ότι δεν υπάρχουν μετανάστες.!!!
Ότι και να πει κανείς μετά από αυτό θα είναι περιττό...

8 Μαΐου 2009

Απάντηση στο ΤΟ ΚΑΠΝΙΖΕΙΝ, ΕΣΤΙ ΕΠΙΛΟΓΗ

"Σήμερα θα απαντήσω σε ένα άρθρο που υπερασπίζεται το κάπνισμα (http://pentaedron-kafes.blogspot.com/2009/05/blog-post_6975.html). Αν θεωρήσετε το κείμενο προσβλητικό σε κάτι, σας πληροφορώ ότι προσπάθησα να είμαι απίστευτα ευγενικός.

Μέσα στο μαύρο χάλι του κράτους μας θεωρείς φασισμό τον αντικαπνιστικό νόμο;
Δεν είναι φασισμός το να καπνίζεις παντού όπου υπάρχουν άνθρωποι που ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΠΝΙΖΟΥΝ;
Αν ήσουνα σε ένα δωμάτιο με κάποιον που έκλανε συνέχεια, βρωμούσαν οι μασχάλες του και τα ποδάρια του θα ήσουνα ευχαριστημένη; Θα σου άρεσε να κάτσεις δίπλα σε κάποιον που βρωμάει το στόμα του και τα ρούχα του;
ΟΧΙ ΔΕΝ ΘΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ.
Τότε γιατί θα πρέπει σε όσους δεν καπνίζουν να επιβάλλεται να ανέχονται αυτούς που βρωμάνε έτσι λόγω καπνίσματος;
Και λες το κάπνισμα να μην επιβαρύνει την δημόσια υγεία;
Έχεις ακούσει για το πόσο επιβλαβές είναι το κάπνισμα όχι μόνον στους καπνιστές αλλά και σε όσους απλά αναπνέουν τον καπνό;
Ξέρεις πόσα στοιχίζει στην οικονομικά ρημαγμένη Υγεία μας αυτό;
Γιατί θα πρέπει να πληρώνει το κράτος (και φυσικά όσοι δεν καπνίζουν) για να γίνει καλά ένας ηλίθιος που πληρώνει για να αρρωστήσει;
Για τα νυχτερινά κέντρα προσωπικά ΧΕΣΤΗΚΑ.
Όμως ποιος σου δίνει το δικαίωμα να βρωμίζεις τον χώρο μιας ταβέρνας, μιας καφετέριας, μιας υπηρεσίας, ΕΝΟΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ;
Ποιος σου δίνει το δικαίωμα να μπουκώνεις με καπνό μικρά παιδιά και όλους όσους δεν το θέλουν, δηλαδή τους άλλους μισούς Έλληνες;
Ποιος σου δίνει το δικαίωμα να επιβάλλεις παντού στους άλλους να αναπνέουν τον καπνό του τσιγάρου σου;
Ποιος σου δίνει το δικαίωμα να καπνίζεις στον κλειστό χώρο ενός ασανσέρ;
Ποιος σου δίνει το δικαίωμα να κάνεις ότι σου γουστάρει;
Τολμάς να μιλάς για φασιστικό νόμο την στιγμή που εσύ φασιστικά τα κάνεις όλα αυτά;
Και πως θα διορθώσουμε τον τόπο μας όταν αντιδρά έτσι ο καθένας που «θίγεται» από κάτι που πάει να εφαρμοστεί;
Είσαι και ψεύτρα από πάνω.
Λες ότι σου αρέσει το κάπνισμα. Δεν σου αρέσει, ΑΠΛΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΟΨΕΙΣ. Ούτε και να το παραδεχθείς. Αν σου πάρουν το ναρκωτικό από το χέρι ΘΑ ΣΚΑΣΕΙΣ.
Διότι περί ναρκωτικού πρόκειται. Η νικοτίνη είναι τρίτη (μετά την κοκαΐνη και την ηρωίνη) σε ένταση εθισμού.
Και οι καπνιστές κατατάσσονται από την ψυχιατρική σε ειδική ψυχοπαθολογική ομάδα, γιατί ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ότι αυτό που κάνουν τους βλάπτει, αλλά ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ να το κάνουν.
Και αντί να καταλάβεις την κατάστασή σου (αντί να πεις ένα ειλικρινές «δεν μου αρέσει αλλά πρέπει να γίνει» όπως ομολογούν μερικοί), εσύ καθισμένη στον φανταστικό σου θρόνο, πιστεύεις ότι κρατάς τον πάπα από τα καρύδια και κρίνεις την ασθενική προσπάθεια καλυτέρευσης που γίνεται σαν φασιστική.
Κοίταξε σε έναν καθρέφτη και θα δεις ποιος είναι ο φασίστας και θα δεις επίσης τον λόγο για τον οποίο δεν θα πάμε ποτέ μπροστά σαν κράτος.


7 Μαΐου 2009

Ελληνική και παγκόσμια τεχνολογία

Είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο να διαβάζουμε ότι το τάδε πράγμα ανακαλύφθηκε το 1600, το δείνα το 1800 κλπ. Παρά τον αυξανόμενο όγκο αποδείξεων ότι οι αρχαίοι λαοί Έλληνες και μη γνώριζαν πολύ περισσότερα από όσα διδασκόμαστε στο σχολείο ότι γνώριζαν, εμείς συνεχίζουμε να διδάσκουμε τα παιδιά ότι τα πάντα εφευρέθηκαν στην Ευρώπη από τον Μεσαίωνα και μετά.
Ο αστρολάβος των Αντικυθήρων, οι σκελετοί με εμφανή σημάδια επουλωμένων επεμβάσεων, οι αρχαίες μπαταρίες κλπ δεν μπορούν να μας κάνουν να αλλάξουμε γνώμη. Στον μεγάλο κατάλογο αυτών των αποδείξεων ας προσθέσουμε και μερικά ακόμη στοιχεία. Τα μουσεία όλου του κόσμου είναι γεμάτα από φακούς που θεωρούνται λατρευτικά ή διακοσμητικά αντικείμενα. Κανείς δεν τολμάει να υποστηρίξει το αυτονόητο γιατί το κατεστημένο καραδοκεί.
Αρχαίοι φακοί λοιπόν από γυαλί ή κατεργασμένο φυσικό κρύσταλλο:
-Είναι πιθανόν ότι οι Βίκινγκς χρησιμοποιούσαν τηλεσκόπια αιώνες πριν «ανακαλυφθεί» η συσκευή τον 16ο αιώνα μ.Χ. Στο νησί Γκότλαντ ανακαλύφθηκαν φακοί που φυσικά θεωρήθηκαν διακοσμητικά στοιχεία όπως δεκάδες άλλοι σε όλο τον κόσμο. Ο Όλαφ Σμίτ του γερμανικού Πανεπιστημίου Άαλεν εξέτασε του φακούς το 1997 στο μουσείο που ήταν φυλαγμένοι. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του οι φακοί είχαν πολύ καλή στίλβωση και οπτική ποιότητα. Η επιφάνεια μερικών έχει σχεδόν τέλειο ελλειπτικό σχήμα, πράγμα που δείχνει ότι πρέπει να κατασκευάστηκαν σε τόρνο. Η εξαιρετική ποιότητα των φακών δείχνει την πιθανότητα να χρησιμοποιήθηκαν σε τηλεσκόπια. Υπάρχει και η πιθανότητα ότι οι φακοί κατασκευάστηκαν στο Βυζάντιο.

Μερικοί από τους φακούς εκτίθενται στο μουσείο της Στοκχόλμης.
-O περίφημος φακός Λέϊναρντ, από το όνομα εκείνου που τον ανακάλυψε στην Νινευί της Ασσυρίας, χρονολογείται γύρω στο 700 π.Χ
-Σε κάποια κείμενα αναφέρεται ότι ο Νέρωνας χρησιμοποιούσε ένα σμαραγδένιο ματογυάλι για να τον βοηθάει να παρατηρεί καλύτερα τους αγώνες στην αρένα.
-Φακούς φαίνεται ότι περιείχε και η συλλογή των αντικειμένων του Σλήμαν από την Τροία που «χάθηκε» μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο.
-Φακοί ανακαλύφθηκαν στις Αρχάνες της Κρήτης, στην αρχαία Αίγυπτο, στην Καρχηδόνα, στην Λιβύη στο Ιράκ, στο Μεξικό, στον Ισημερινό και στην κεντρική Αυστραλία.
-Στο Μεξικό, βρέθηκαν μικροί κοίλοι καθρέφτες που αποδίδονται στην εποχή των Ολμέκων που θεωρούνται οι αρχαιότεροι κάτοικοι του Μεξικού.
-Οι τέλεια σκαλισμένοι αρχαίοι σφραγιδόλιθοι με τις μικροσκοπικές μορφές δείχνουν την ύπαρξη μεγεθυντικών φακών για την κατασκευή τους και φυσικά την δυνατότητα για κατασκευή τέτοιων φακών.
-Οι πολύπλοκες και λεπτομερείς αστρονομικές παρατηρήσεις αρχαίων λαών, προϋποθέτουν κάποια είδη τηλεσκοπίων με φακούς.
Αν όλα αυτά δεν σας έπεισαν ότι οι φακοί δεν είναι εφεύρεση της εποχής μας, μπορείτε να διαβάσετε τις Νεφέλες του Αριστοφάνη που γράφτηκαν γύρω στο 423 π.Χ. Εκεί ο Στρεψιάδης σχεδιάζει να αγοράσει έναν φακό, που χρησιμοποιείται για να ανάβουν φωτιά, από τον φαρμακοπώλη και με το φως του ήλιου να λιώσει την καταδικαστική απόφαση που θα γραφτεί στην πινακίδα με το κερί.
-Βρήκα σοφό τρόπο να αφανίσω την δίκη μου και εσύ ο ίδιος θα το παραδεχτείς.
-Ποιόν;
-Έχεις δει την ωραία και διάφανη πέτρα, που έχουν οι φαρμακοπώλες, με την οποίαν ανάβουν φωτιά.
-Την ύαλον εννοείς;
-Μάλιστα.
-Λέγε λοιπόν.
-Θα την πάρω και όταν ο γραμματέας θα γράψει την απόφαση, θα σταθώ στον ήλιο και θα λιώσω τα γράμματα.
Έτσι λοιπόν μαθαίνουμε ότι τον πέμπτο αιώνα προ Χριστού, στην Αθήνα πουλούσαν φακούς (είτε από ορεία κρύσταλλο είτε από γυαλί) που χρησίμευε για να ανάβουν φωτιά! Φυσικά αποκλείεται να μην την χρησιμοποιούσαν και για όλες τις άλλες γνωστές χρήσεις ενός φακού: για να παρατηρήσουν μικρά ή και μακρινά αντικειμένα.
Να ένας σοβαρός λόγος που δεν χρειάζεται να μαθαίνουμε αρχαία ελληνικά, αλλά ούτε και να διαβάζουμε γενικά. Υπάρχει κίνδυνος να διαβάσουμε τέτοια «αιρετικά» κομμάτια τα οποία αν και γνωστά αποσιωπούνται από το κατεστημένο.

5 Μαΐου 2009

Χάρτης του Δημιουργού

Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν το 1999 στο Μπασκίρ μία μεγάλη πλάκα, ηλικίας 120 εκατομμύριων ετών, με τον ανάγλυφο χάρτη της περιοχής των Ουραλίων.
Ο χάρτης περιέχει πολλά έργα: ένα σύστημα καναλιών με μήκος περίπου 12.000 χιλιόμετρα, υδατοφράκτες, ισχυρά φράγματα, πολυγωνικές περιοχές με άγνωστη χρησιμότητα και πολυάριθμες επιγραφές με ιερογλυφικά.
Η πέτρα αποτελείται από τρία στρώματα. Το πρώτο είναι από σκληρό δολομίτη με πάχος 14 εκατοστά. Το δεύτερο είναι και το πιο ενδιαφέρον. Αποτελείται από «Διοψιδία ύαλο». Πρόκειται για ορυκτό γυαλί που παράγεται με πίεση και υψηλή θερμοκρασία ανάμεσα στα πετρώματα. Σε αυτό το στρώμα είναι χαραγμένος ο χάρτης.
Το τρίτο στρώμα έχει 2 χιλιοστά πάχος και είναι φτιαγμένο από πορσελάνη(!) που προστατεύει την επιφάνεια από την φθορά.
Η επιφάνεια του χάρτη δεν έχει κατασκευαστεί με σφυρί και καλέμι. Είναι απλά αδύνατο να συμβεί κάτι τέτοιο. Είναι οφθαλμοφανές ότι η πέτρα έχει υποστεί επεξεργασία από μηχανήματα. Οι φωτογραφίες ακτίνων X επιβεβαίωσαν ότι η πλάκα ήταν τεχνητής προέλευσης και έχει γίνει με εργαλεία ακρίβειας.
Τα ιερογλυφικά κείμενα δεν είχαν σχέση με τα κινεζικά και ο ειδικοί κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το είδος της πορσελάνης, που καλύπτει την πλάκα, δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ στην Κίνα.
Στον χάρτη υπήρχε ένα γιγαντιαίο αρδευτικό σύστημα: εκτός από τους ποταμούς, υπάρχουν δύο συστήματα καναλιών με πλάτος 500 μέτρα, 12 φράγματα από 300 μέχρι 500 μέτρα φαρδιά και μήκος περίπου 10 χιλιόμετρα. Για να δημιουργήσει κανείς τέτοιες κατασκευές θα πρέπει να μετακινήσει τουλάχιστον 4 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα χώματος! Σύμφωνα δε με τον χάρτη, ο ποταμός Μπέλαγια έχει τεχνητή κοίτη.
Οι επιστήμονες κατέληξαν σε δύο ηλικίες, 500 εκατομμύρια έτη η πρώτη και προτίμησαν την δεύτερη 120 εκατομμύρια έτη.
Οι Αμερικανοί εξέτασαν επίσης τον χάρτη, στο κέντρο ιστορικής χαρτογραφίας στο Ουισκόνσιν των ΗΠΑ. Σύμφωνα με δηλώσεις τους τέτοιος τρισδιάστατος χάρτης θα μπορούσε να κατασκευαστεί μόνο με αεροδιαστημική τεχνολογία. Επιπλέον, τώρα στις ΗΠΑ, δουλεύουν στην δημιουργία ενός παγκόσμιου τρισδιάστατου χάρτη παρόμοιου με αυτόν! Για την κατασκευή απαιτούνται υπερ-υπολογιστές και έρευνα από δορυφόρο!
Οι ερευνητές που ανακάλυψαν τον χάρτη έδωσαν στον κατασκευαστή του το όνομα «Ο Δημιουργός»!
Κάποιος ανεπτυγμένος πολιτισμός υπήρξε και ήταν υπεύθυνος για την κατασκευή του χάρτη.
Τώρα οι ερευνητές είναι βέβαιοι ότι υπάρχουν περίπου άλλα 348 κομμάτια όπως αυτό. Από δείγματα χώματος που πήραν, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο χάρτης ήταν κάποτε τοποθετημένος πάνω στο όρος Σοκολίναγια. Όμως οι παγετώνες που ακολούθησαν έσπασαν την πλάκα και την διασκόρπισαν στην περιοχή. Θεωρητικά θα πρέπει να έχει μία επιφάνεια περίπου 500 τετραγωνικά μέτρα!
Ο χάρτης αυτός προκαλεί σοβαρά και αναπάντητα ερωτήματα:
-Ποιος ήταν ο κατασκευαστής, αφού εκείνη την εποχή υπήρχαν μόνο δεινόσαυροι;
-Πως μπορεί να υπάρχει διαστημική τεχνολογία πριν 150 εκατομμύρια χρόνια;
-Σε τι χρησιμεύει ένας πέτρινος χάρτης σε ανθρώπους που έχουν διαστημόπλοια;
-Γιατί έγινε τόσος κόπος για έναν χάρτη που ήξεραν ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί;
-Ο χάρτης κατασκευάστηκε για να τον χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι, σαν «σημάδι» για κάποιους άλλους ή σαν μήνυμα για τους μεταγενέστερους πολιτισμούς;

4 Μαΐου 2009

Οι δύο στάμνες (μια ενδιαφέρουσα ανάλυση)

Κάποτε ο μαθητής ενός Γκουρού έκανε και την δουλειά του νεροκουβαλητή. Το νερό το έφερνε από την πηγή στο σπίτι του δασκάλου, με δύο στάμνες, κρεμασμένες από ένα μακρύ κονταρόξυλο στηριγμένο στους ώμους του.
Η μία στάμνα είχε ρωγμή, ενώ η άλλη ήταν εντάξει και πάντα έφερνε όλο το νερό στο σπίτι. Η στάμνα με την ρωγμή έφερνε μόνο το μισό νερό. Δυο χρόνια, καθημερινά ο μαθητής έφερνε  μόνο μιάμιση στάμνα νερό. Βεβαίως η γερή στάμνα περηφανευόταν για τα κατορθώματά της, αλλά η ελαττωματική στάμνα ένιωθε ντροπή και ήταν πολύ δυστυχισμένη γιατί δεν έκανε τη δουλειά της όπως θα έπρεπε.
Μια μέρα, δίπλα στην πηγή η στάμνα με το κουσούρι, μίλησε στον νεροκουβαλητή και είπε:
- Σου ζητώ συγνώμη, νιώθω τύψεις απέναντί σου.
- Γιατί; Τι έγινε;
- Στη διάρκεια των δύο χρονών, μπόρεσα να κουβαλήσω στο σπίτι μόνο το μισό νερό. Εξ αιτίας αυτής της ρωγμής έχανα το άλλο μισό στο δρόμο, από την πηγή στο σπίτι. Αυτό το ελάττωμά μου, δεν σου έδωσε την δυνατότητα να έχεις το καλύτερο αποτέλεσμα του κόπου σου, είπε η στάμνα με στενοχώρια.
Ο μαθητής του Γκουρού ένιωσε λύπη για την παλιά ραγισμένη στάμνα και αφού ήταν καλός άνθρωπος, είπε:
-Τώρα, όταν θα επιστρέφουμε στο σπίτι του δασκάλου, θέλω να προσέξεις τα όμορφα λουλούδια στον δρόμο προς το σπίτι.
Πράγματι, από την μια πλευρά του δρόμου υπήρχαν πολύ όμορφα λουλούδια και η στάμνα τα είδε. Τότε ο νεροκουβαλητής σταμάτησε και είπε:
-Ελπίζω να αντιλήφθηκες, πως τα λουλούδια φυτρώνουν μόνο από την δική σου πλευρά και όχι από την πλευρά της γερής στάμνας; Εγώ από την πρώτη στιγμή ήξερα για το ελάττωμά σου και το χρησιμοποίησα προς όφελός μου. Έσπειρα λουλούδια από την πλευρά σου και εσύ κάθε μέρα τα πότιζες με τη ρωγμή σου. Έτσι, στη διάρκεια των δύο ετών, μάζευα όμορφα λουλούδια για να στολίζω το τραπέζι του δάσκαλου μου. Χωρίς εσένα, έτσι όπως είσαι με ελάττωμα, δεν θα είχαμε αυτήν την ομορφιά στο σπίτι.



Ο άνθρωπος προχωρεί προς την ωριμότητα μέσα από το σφάλμα και από την ενοχή.
Μόνο η έννοια του σκοταδιού και η συναίσθηση της ενοχής οδηγεί στο Φως της Ζωής.

Ποιό είναι το δίδαγμα της ιστορίας με τις δύο στάμνες:
Η στάμνα γνώριζε το ελάττωμά της και λυπόταν για αυτό.
Ο μαθητής γνώριζε επίσης το ελάττωμα της στάμνας και γνώριζε ότι και η ίδια η στάμνα το γνώριζε (διότι δεν ήταν υπερήφανη σαν την άλλη) και την αντιμετώπισε όπως μόνο ένας σοφός θα το έκανε.
Με αγάπη και κατανόηση χωρίς να της επισημάνει το λάθος της από την αρχή, αφήνοντας να το συνειδητοποιεί μόνη της σιγά σιγά μέσα από την λύπη της (με πόνο έρχεται η κατανόηση) και μάλιστα το εκμεταλλεύτηκε μετατρέποντάς το σε καλό. Στο συγκεκριμένο σημείο θέλει να πει ότι τα πράγματα στη ζωή είναι μεν όπως είναι, αλλά εμείς μπορούμε με συνειδητές προσπάθειες να τα μετατρέπουμε σε διαφορετικά.
Ανάλογα ο Χριστός είπε για την Μαρία την Μαγδαληνή (φυσικά με αγάπη και κατανόηση): "Ο αναμάρτητος ας ρίξει πρώτος την πέτρα" και φυσικά κανείς δεν την έριξε.
Ο Θεός δεν μας κρίνει, μας αφήνει ελεύθερους να κάνουμε ότι μας κατέβει, μας παρατηρεί με ευσπλαχνία και φυσικά μας αποδίδει τα δίκαια ανάλογα με τις πράξεις μας όχι για να μας εκδικηθεί όπως πολλοί νομίζουν, αλλά με σκοπό να καταλάβουμε, αν καταλάβουμε. Αυτό είναι θέμα του καθενός μας!
Φυσικά για την άλλη στάμνα δεν το συζητώ καν. Ο εγωκεντρισμός, η υπερηφάνεια δεν συνοδεύεται ούτε από Γνώση ούτε και από κανενός είδους μεταμέλεια και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν έχει να κάνει τίποτα ο σοφός μαθητής με αυτήν.

3 Μαΐου 2009

Τελική ανταπόκριση από το Κρατικό Νίκαιας


Τελικά ἡ μάνα μου πῆρε ἐξιτήριο τό Σάββατο τό πρωί. Ἀκολουθώντας τήν «πεπατημένη» ὅλων τῶν γέρων καί γιά νά δείξει τήν εὐγνωμοσύνη της γιά τό γεγονός ὅτι τήν περιποιήθηκαν γιατροί καί νοσοκόμες μου ζήτησε τό πορτοφόλι της γιά νά μοιράσει «καφέδες».
Τῆς εἶπα ὅτι δέν ἔπρεπε νά τό κάνει αὐτό, γιατί ὅλοι πληρώνονται γιά νά κάνουν τήν δουλειά τους καί ἀφοῦ δέν ἔδινε «καφέ» στήν ταμία τοῦ σοῦπερ μάρκετ, στό φαρμακεῖο, στόν χασάπη ἤ στόν πωλητή τῆς λαϊκῆς γιατί θά ἔπρεπε νά δώσει εἰδικά στό νοσοκομεῖο;
Αὐτή ἐπέμενε λέγοντας ὅτι εἶναι καλοί ἄνθρωποι.
Τῆς ἀπάντησα ὅτι θέλει νά τούς χαλάσει καί γιά νά τό καταλάβει τῆς εἶπα ὅτι «τούς βάζει σέ πειρασμό», ὅτι «βάζει τόν διάβολο μέσα τους», θά ἀρχίσουν νά τό σκέπτονται καί στό τέλος θά πάψουν νά εἶναι καλοί ζητώντας «καφέ» γιά νά κάνουν τήν δουλειά τους.
Αὐτή φυσικά ἐπέμενε. Ὅταν ἦρθε ἡ νοσοκόμα γιά τά συνήθη της ἡμέρας ἡ μάνα μου τῆς ἔδωσε κάποια χρήματα τά ὁποῖα αὐτή δέν δέχτηκε. Ἡ μάνα μου ὑπέθεσε ὅτι αὐτό συνέβη γιατί ὑπῆρχε «μάρτυρας» καί μοῦ ζήτησε τήν ἑπόμενη φορά νά βγῶ ἔξω.
Πραγματικά σέ λίγο ξαναῆρθε ἡ νοσοκόμα, ἐγώ βγῆκα ἔξω, ἀλλά αὐτή πάλι ἀρνήθηκε νά πάρει τά χρήματα.
Ἔτσι κόπηκε καί ἡ φόρα τῆς μάνας μου νά προσπαθήσει νά δώσει καί σέ ἄλλους.
Δέν ξέρω γιατί τό ἔκανε ἡ νοσοκόμα, ἀλλά αὐτό σέ συνδυασμό μέ τό τί ΔΕΝ συνέβη τήν ἡμέρα τῆς ἐφημερίας δίνει κάποια εἰκόνα.
Ἐγώ ἔβγαλα τά συμπεράσματά μου.
Ἐσεῖς τώρα μπορεῖτε νά βγάλετε τά δικά σας.

1 Μαΐου 2009

Καπιταλισμός αλα Σιγκαπούρη

Δεν ξέρω αν φαίνεται καλά το αγγλικό κείμενο, αλλά το παρακάτω απίστευτο κείμενο είναι η μετάφρασή του.
Ο τρόπος της Σιγκαπούρης (χωρίς σχόλια)
Ένας συναγερμός πυρκαγιάς χτύπησε στις 4µ.µ. όταν σχεδόν όλοι οι υπάλληλοι της βάρδιας βρίσκονταν στο γραφείο (κατά προσέγγιση 5000). Σύμφωνα µε την διαδικασία ολόκληρο το γραφείο εκκενώθηκε μέσα σε 3 λεπτά και κάθε υπάλληλος συγκεντρώθηκε µε τους υπόλοιπους έξω από το γραφείο. 10 λεπτά πέρασαν........, 5 λεπτά ακόµα πέρασαν........ και 5 ακόµα λεπτά πέρασαν.
Έπειτα ένας υπεύθυνος ασφαλείας ανήγγειλε το εξής:
«Αγαπητοί υπάλληλοι – Μετά λύπης σας ανακοινώνω ότι για πολλούς από εσάς αυτή θα είναι η τελευταία άσκηση πυρκαγιάς. Λόγω της ύφεσης απολλύουµε σχεδόν το 50% των υπαλλήλων. Καθώς θα εισέρχεστε αν η κάρτα εργασίας σας δεν δουλεύει, τότε είστε ανάµεσα στους απολυθέντες και όλα σας τα υπάρχοντα θα σας σταλούν µε courier αύριο. Ακολουθήσαµε αυτήν την προσέγγιση καθώς δεν θέλαµε να γεµίσουµε το email µε απολυτήρια µηνύµατα και αποχαιρετιστήρια µηνύµατα σε χιλιάδες και επίσης για να αποφευχθούν γρονθοκοπήµατα εντός του γραφείου. Ελπίζω να έχετε µια καλή σταδιοδροµία µπροστά σας. Παρακαλώ εισέλθετε και δοκιµάστε την τύχη σας».

29 Απριλίου 2009

Φωτορεπορτάζ από το Κρατικό Νίκαιας

Η ασφάλεια του νοσοκομείου σε επαγρύπνηση.
Ο κηπουρός κουρεύει το γρασίδι.
Τεράστιες άδειες ταράτσες που «καταπίνουν» τεράστιες ποσότητες ζέστης. Κανένας «υπεύθυνος» δεν σκέφτηκε να τοποθετήσει επάνω ηλιακούς θερμοσίφωνες και φωτοκύτταρα για να εκμεταλλεύεται το νοσοκομείο την άφθονη ηλιακή ενέργεια της Αθήνας. Αλλά μένουνε λεφτά από τις ρεμούλες των διευθυντών του ΙΚΑ;