Τα πράγματα δεν είναι ΠΟΤΕ έτσι όπως φαίνονται.
Κάποτε ένας αστρονόμος είπε: «Ερεύνησα από την μια άκρη στην άλλη το σύμπαν με το τηλεσκόπιό μου. Πουθενά δεν βρήκα τον Θεό». Και κάποιος βιολιστής του απάντησε: «Και εγώ πήρα το βιολί μου και εξέτασα κάθε κομμάτι του και κάθε χορδή του. Πουθενά δεν βρήκα μουσική». Μη διαβάσετε τις επόμενες σελίδες με τον τρόπο που θα τις διάβαζε ο αστρονόμος.

8 Μαρτίου 2017

Ο χαρακτήρας των Ελλήνων (κατά την Britannica του 1910)

Συνήθως στις αναρτήσεις μου λέω ότι «τα ψωμιά μας είναι λίγα» σαν κράτος, ακόμα και σαν έθνος,
Να όμως που μία παλιά (αντιγραμμένη) ανάρτηση από το αρχείο μου με έκανε να αναθαρρήσω λιγάκι. Στις σελίδες 430 και 432 του δωδέκατου τόμου της Βρετανικής εγκυκλοπαίδειας του 1910 (όποιος θέλει να μου πει να του τον στείλω) αναφέρονται με κάθε λεπτομέρεια τα προτερήματα και τα ελαττώματά μας σαν Έλληνες. Στο τέλος της ανάρτησης βρίσκονται οι εικόνες από τις σελίδες της εγκυκλοπαίδειας.
Διαβάζοντας το κείμενο έχει κανείς την εντύπωση ότι ο συγγραφέας μιλάει για τους σημερινούς Έλληνες και όχι για αυτούς εκατό τόσα χρόνια πριν. Παρ’ όλα αυτά μπορείτε να διακρίνετε την διάβρωση που είναι ήδη εμφανής, αφού η Νέα Τάξη έχει κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά στο Ελλαντιστάν.
Είχα κρατήσει τα συγκεκριμένα στοιχεία εδώ και κάποια χρόνια. Τώρα αποφάσισα να κάνω μία «ολοκληρωμένη» ανάρτηση για το θέμα. Η πραγματική πρώτη πηγή είναι αδύνατον να ανακαλυφθεί, αφού όλοι κάνουν ανατύπωση ανατυπώσεων, με αποτέλεσμα ο πραγματικός συγγραφέας να χάνεται στον λαβύρινθο του διαδικτύου. Υποτίθεται ότι η πηγή των στοιχείων είναι «κάποιος» Στρατής Στρατήγης, αν και από την προσωπική μου πείρα ίσως να μην είναι αυτός ο «υπαίτιος».
Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το κομμάτι. Στις παλιές αναρτήσεις (και σε αυτήν που αντέγραψα) η μετάφραση είναι αποσπασματική. Για άγνωστο λόγο παραβλέπονται τα κομμάτια που αναφέρονται στα προτερήματά μας.
Ορίστε λοιπόν το ολοκληρωμένο κείμενο.
Παρά το γεγονός της σύνθετης προέλευσής τους, της ευρείας γεωγραφικής εξάπλωσή τους και των κοσμοπολίτικων ενστίκτων τους, οι σύγχρονοι Έλληνες είναι ένας αξιοσημείωτα ομοιογενής λαός, αισθητά διαφορετικοί στον χαρακτήρα από τις γειτονικές φυλές, ενωμένος από έναν κοινό (ή διαδεδομένο) ενθουσιασμό για την επίτευξη των εθνικών στόχων τους, και [είναι] βαθύτατα πεπεισμένοι για την ανωτερότητά τους έναντι των άλλων εθνών.
Ο ξεχωριστός χαρακτήρας τους, σε συνδυασμό με την παραδοσιακή τάση τους να αντιμετωπίζουν τους μη ελληνικούς πληθυσμούς ως βαρβάρους, αντισταθμίζει, στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα της μεγάλης ενέργειας και του ζήλου τους στην αφομοίωση άλλων φυλών. Η προνομιακή θέση που απέκτησαν στην Τουρκοκρατία, οφειλόμενη στον ανώτερο πολιτισμό τους, την ευελιξία τους, τον πλούτο τους και το μονοπώλιο της εκκλησιαστικής εξουσίας, θα τους επέτρεπαν πιθανώς να εξελληνίσουν μονίμως το μεγαλύτερο μέρος της Βαλκανικής, αν έδειχναν περισσότερη συμπάθεια προς τις άλλες χριστιανικές φυλές.
[Όντας] πάντα η πιο πολιτισμένη φυλή στην Ανατολή, έχουν επηρεάσει διαδοχικά τους Μακεδόνες, Ρωμαίους και Τούρκους κατακτητές τους, και τα αξιόλογα πνευματικά χαρίσματά τους είναι πιθανό να τους εξασφαλίσουν μια λαμπρή θέση στο μέλλον.
Ο έντονος πατριωτικός ζήλος των Ελλήνων πρέπει να συγκριθεί με εκείνον των Ούγγρων. Μπορεί να εκφυλισθεί σε αλαζονεία και έλλειψη ανεκτικότητας (ή υπομονής), ενίοτε τυφλώνει την κρίση τους και τους εμπλέκει σε ασύνετα (ή χωρίς ενδελεχή εξέταση) εγχειρήματα, αλλά παρ’ όλα αυτά παρέχει την καλύτερη εγγύηση για την τελική επίτευξη των εθνικών στόχων τους.
Όλοι οι Έλληνες, σε όποια χώρα και αν κατοικούν, εργάζονται από κοινού για την υλοποίηση της Μεγάλης Ιδέας -[που είναι] η υπεροχή του Ελληνισμού στην Ανατολή- και σε αυτό το αντικείμενο αφιερώνουν χωρίς ενδοιασμούς τον χρόνο τους, τον πλούτο τους και τα ταλέντα τους. Οι μεγάλες περιουσίες που συσσωρεύουν συχνά στο εξωτερικό, κληροδοτούνται για την ίδρυση ποικίλων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην Ελλάδα ή την Τουρκία, για την ενίσχυση του εθνικού στόλου και του στρατού, ή για την εξάπλωση της ελληνικής επιρροής στην Ανατολή.
Το πατριωτικό τους αίσθημα, δυστυχώς, υπόκειται στην εκμετάλλευση ιδιοτελών δημαγωγών και δημοσιογράφων, που ανταγωνίζονται στην υπερβολή των εθνικών αξιώσεων και στην κολακεία της εθνικής ματαιοδοξίας.
Σε καμία άλλη χώρα το πάθος της πολιτικής δεν είναι τόσο έντονο. Παθιασμένες πολιτικές συζητήσεις γίνονται συνεχώς στα καφενεία. Οι εφημερίδες, που είναι εξαιρετικά πολυάριθμες και γενικώς μικρής αξίας, κυριολεκτικά καταβροχθίζονται, και κάθε κυβερνητικό μέτρο επικρίνεται και αποδίδεται σε ιδιοτελή συμφέροντα.
Η επιρροή του τύπου είναι τεράστια. Ακόμα και οι σερβιτόροι στα καφενεία και οι οικιακοί βοηθοί έχουν την αγαπημένη τους εφημερίδα, και μιλούν άπταιστα σχετικά με τα πολιτικά προβλήματα της ημέρας.
Μεγάλο μέρος της ενέργειας του έθνους ξοδεύεται σε αυτόν τον διαρκή πολιτικό πυρετό, εκτρέπεται από τους πρακτικούς στόχους και, ούτως ειπείν, εξανεμίζεται σε κουβέντες. Η συνήθεια της ανεξάρτητης κριτικής τείνει προς την απειθαρχία στις οργανωμένες δημόσιες υπηρεσίες. Έχει παρατηρηθεί ότι κάθε Έλληνας στρατιώτης είναι ένας στρατηγός και κάθε ναύτης [είναι ένας] ναύαρχος. Στην διάρκεια του πολέμου του 1897, ένας νεαρός ανθυποπλοίαρχος ο οποίος τηλεγράφησε στον υπουργό Στρατιωτικών επικρίνοντας τον ναύαρχο του και η στάση του επαινέθηκε από διάφορες εφημερίδες.
Υπάρχει επίσης λίγη πειθαρχία στις τάξεις των πολιτικών κομμάτων, τα οποία συγκρατούνται μεταξύ τους, όχι από κάποια συγκεκριμένη αρχή, αλλά από την προσωπική επιρροή των ηγετών. Οι αποστασίες είναι συχνές, και κατά κανόνα κάθε βουλευτής στην βουλή, διαπραγματεύεται τους όρους του με τον αρχηγό του. Από την άλλη πλευρά, ο ανεξάρτητος χαρακτήρας των Ελλήνων αποδεικνύεται με θετικό τρόπο από το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στη Βαλκανική χερσόνησο στην οποία η κυβέρνηση δεν μπορεί να υπολογίζει στην εξασφάλιση της πλειοψηφίας μέσω των επίσημων πιέσεων στις εκλογές. Λίγες ηθικές αναστολές παρατηρούνται στον πολιτικό πόλεμο, αλλά οι επιθέσεις στην ιδιωτική ζωή είναι σπάνιες. Η αγάπη της ελεύθερης συζήτησης είναι συνυφασμένη με το έντονα ριζωμένο δημοκρατικό ένστικτο των Ελλήνων. [Οι Έλληνες] είναι το πνεύμα το πιο δημοκρατικό των ευρωπαϊκών λαών. Δεν επιβιώνει κανένα ίχνος της Λατινικής φεουδαρχίας, και οι αριστοκρατικές υποκρισίες γελοιοποιούνται. Στην κοινωνική ζωή δεν υπάρχει καμία τεχνητή διάκριση των τάξεων. Όλοι οι τίτλοι ευγενείας απαγορεύονται. Μερικές οικογένειες που κατάγονται από τους αρχηγούς στον πόλεμο της Ανεξαρτησίας απολαμβάνουν κάποια αναγνώριση, αλλά ο πλούτος και, ακόμα περισσότερο, η πολιτική ή η λογοτεχνική φήμη αποτελούν τον κύριο λόγο κοινωνικής αναγνώρισης.
Οι Έλληνες επιδεικνύουν μεγάλη πνευματική ζωντάνια, είναι έξυπνοι, ερευνητικοί, πνευματώδεις και επινοητικοί, αλλά αβαθείς. Η παρατεταμένη πνευματική προσπάθεια και η ακρίβεια δεν τους αρέσουν, η δε αποστροφή τους στην χειρωνακτική εργασία είναι περισσότερο εμφανής. Ακόμη και οι αγρότες είναι μετρίως εργατικοί, [ενώ] άφθονες ευκαιρίες ξεκούρασης προσφέρουν οι εκκλησιαστικές εορτές.
Η επιθυμία για εκπαίδευση είναι έντονη ακόμη και στα χαμηλότερα στρώματα της κοινωνίας, τα ρητορικά και λογοτεχνικά επιτεύγματα ασκούν μεγαλύτερη έλξη στην πλειοψηφία από τα επιτεύγματα στα πεδία της σύγχρονης επιστήμης. Ο αριθμός των προσώπων που επιδιώκουν ένα πτυχίο στα επαγγέλματα του πνεύματος είναι υπερβολικός. [Τα πρόσωπα αυτά] σχηματίζουν ένα τμήμα της κοινωνίας που περισσεύει, ένα μορφωμένο προλεταριάτο, που προσκολλάται σε διάφορα κόμματα με την ελπίδα της κρατικής απασχόλησης και ξοδεύει την ύπαρξη του ασκόπως, περιφερόμενο στα καφενεία και τους δρόμους όταν το κόμμα του είναι εκτός εξουσίας.
Από την φύση τους, οι Έλληνες είναι ζωντανοί, χαρούμενοι, λογικοί, διακριτικοί, συμπαθητικοί, πολύ καταδεκτικοί με τους ξένους, φιλόξενοι, ευγενικοί με τους υπαλλήλους τους και τους εξαρτώμενους από αυτούς, εξαιρετικά μετριοπαθείς και λιτοί στις συνήθειές τους, συμπαθείς και προσανατολισμένοι στην οικογενειακή ζωή. Η μέθη είναι σχεδόν άγνωστη, η λιτότητα εφαρμόζεται παντού, το πρότυπο της σεξουαλικής ηθικής είναι υψηλό, ιδιαίτερα στις αγροτικές περιοχές, όπου η παρανομία είναι εξαιρετικά σπάνια.
Τα ελαττώματα των Ελλήνων, σε μεγάλο βαθμό, πρέπει να αποδοθούν στην μακροχρόνια υποταγή τους σε ξένες φυλές. Η εξυπνάδα τους συχνά εκφυλίζεται σε πονηριά, η ευρηματικότητά τους σε ανειλικρίνεια, η φειδώ τους σε απληστία και η επινοητικότητά τους σε απάτη. Η ανεντιμότητα δεν είναι εθνικό ελάττωμα, αλλά πολλοί, οι οποίοι δεν θα καταδέχονταν να κλέψουν, δεν θα διστάσουν να καρπωθούν παράνομα κέρδη μέσω δολιότητας και παραπλάνησης. Πράγματι, η εξαπάτηση συχνά ασκείται μόνο και μόνο για την απλή πνευματική ικανοποίηση που παρέχει.
Στην οξύνοια των οικονομικών τους δοσοληψιών, οι Έλληνες παροιμιωδώς υπερτερούν των Εβραίων, αλλά υπολείπονται των Αρμενίων. Η αξιοσημείωτη ικανότητά τους στις επιχειρήσεις ορισμένες φορές βλάπτεται από την κοντόφθαλμη προσέγγισή τους, που τους κάνει να επιδιώκουν το άμεσο κέρδος εις βάρος του μακροπρόθεσμου. Η ματαιοδοξία και ο εγωισμός τους, που γίνονται παραδεκτοί και από τους πιο ευνοϊκά προσκείμενους παρατηρητές, τους κάνει ζηλόφθονους, απαιτητικούς και ευάλωτους στην κολακεία.
Από κοινού με άλλους νότιους ευρωπαϊκούς λαούς οι Έλληνες είναι εξαιρετικά ευερέθιστοι. Η παθιασμένη διάθεση τους είναι επιρρεπής στο να προσβληθεί στην πιο μικρή πρόκληση, και ασήμαντοι καυγάδες -όχι σπάνια- οδηγούν σε ανθρωποκτονία. Είναι θρησκευόμενοι, αλλά με κανέναν τρόπο φανατικοί, με εξαίρεση όσον αφορά τα πολιτικο-θρησκευτικά θέματα που αφορούν τους εθνικούς τους στόχους.
Γενικώς, οι Έλληνες μπορεί να περιγραφούν ως ένας έξυπνος, φιλόδοξος και ευρηματικός λαός, ικανός για μεγάλες προσπάθειες και θυσίες, αλλά ελλιπής σε ορισμένα πιο στερεά χαρακτηριστικά που οδηγούν στην εθνική μεγαλοσύνη.


7 Μαρτίου 2017

Η νόμιμη απάτη

Μετά την καταστροφή της οποιαδήποτε δημιουργικής μονάδας στην Ελλάδα έχει έρθει από καιρό και το δεύτερο στάδιο: η οικειοποίηση της μνήμης.
Πολλά προϊόντα κυκλοφορούν με κλεμμένο όνομα. Για παράδειγμα τα διάφορα εισαγόμενα βούτυρα στις υπεραγορές… ΩΩΩΧ, ΣΥΓΝΩΜΗ στο σουπερμάρκετ ήθελα να πω…
Στην εικόνα βλέπετε ένα βούτυρο, το οποίο κλέβει οπτικά το όνομα του κάποτε πασίγνωστου Βουτύρου Κερκύρας. Με την μικροσκοπική επισήμανση «τύπου» η οποία δεν καλοφαίνεται με την πρώτη ματιά (αφού στην εικόνα κυριαρχεί το τεράστιο «ΚΕΡΚΥΡΑΣ») η δουλειά έχει γίνει.
Και αυτό φυσικά για μερικά χρόνια. Ήδη αμφιβάλλω αν υπάρχουν άτομα κάτω των πενήντα που να γνωρίζουν ή να έχουν καν ακούσει το «Βούτυρο Κερκύρας». Και αν το γνωρίζουν θα το γνωρίζουν όπως τα αρχαία ελληνικά, την Ακρόπολη, κλπ, δηλαδή ένα όνομα κάπου χαμένο στην μνήμη τους, θαμμένο κάτω από τόνους λάικ, σελέμπριτις, επισκεψιμότητες και μεγαμπάιτ στο νέο «ταχύτατο» διαδίκτυο… ΩΩΩΧ, ΣΥΓΝΩΜΗ στο ίντερνετ ήθελα να πω…

6 Μαρτίου 2017

Ο Νίτσε, οι Ευρωπαίοι και οι Έλληνες

Οι ξένοι μας θαυμάζουν αλλά και ταυτόχρονα μας μισούν και θέλουν να μας καταστρέψουν. Εμείς κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να τους διευκολύνουμε. Και αν πιστεύετε ότι αυτό το «θέλουν να μας καταστρέψουν» είναι υπερβολή μπορείτε να διαβάσετε τι γράφει ο ίδιος ο περίφημος γερμανός φιλόσοφος.
Ο Νίτσε έχει γράψει ένα βιβλίο με «πολύπαθο» τίτλο. Μπορεί να το βρείτε σαν «Η γέννηση της τραγωδίας από το πνεύμα και την μουσική» ή «Η γέννηση της τραγωδίας» ή «Ελληνισμός και πεσιμισμός». Στο βιβλίο του ο Νίτσε»  ασχολείται με την δημιουργία της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας. Εκεί  υπάρχει ένα ενδιαφέρον κομμάτι το οποίο ήδη έχει βγει σε αρκετές αναρτήσεις, σε ελεύθερη μετάφραση. Το βιβλίο έχει εκδοθεί και στα ελληνικά. Θα προτιμήσω όμως να μεταφράσω το κομμάτι από την αγγλική έκδοση που βρήκα στο διαδίκτυο. Και η δική μου μετάφραση θα είναι σχετικά ελεύθερη, αλλά φυσικά θα είναι εξ ορισμού η καλύτερη!!!
Στην αρχή του δεκάτου πέμπτου κεφαλαίου, λοιπόν, ο Νίτσε αναφέρει:
«Υπό την έννοια αυτών των τελευταίων δυσοίωνων ερωτημάτων που πρέπει τώρα να επισημανθεί το πώς η επιρροή του Σωκράτη (επεκτεινόμενη μέχρι την παρούσα στιγμή, στην πραγματικότητα, σε όλο το μέλλον) έχει εξαπλωθεί πάνω στις επόμενες γενεές σαν μία διαρκώς αυξανόμενη σκιά στον απογευματινό ήλιο, και πώς αυτή η επιρροή ξανά και ξανά απαιτεί μια αναγέννηση της τέχνης, ναι, μιας τέχνης ήδη με μεταφυσική, ευρύτερη και βαθύτερη έννοια, και τις δικές της αιώνιες εγγυήσεις συνάμα με την αιωνιότητα της τέχνης.
Πριν αυτό μπορέσει να γίνει κατανοητό, προτού η εγγενής εξάρτηση της κάθε τέχνης από τους Έλληνες, τους Έλληνες από τον Όμηρο έως τον Σωκράτη, παρουσιαστεί με πειστικό τρόπο, θα έπρεπε να συμβεί σε εμάς σε σχέση με αυτούς τους Έλληνες, αυτό που συνέβη με τους Αθηναίους σε σχέση με τον Σωκράτη. Σχεδόν κάθε εποχή και κάθε στάδιο του πολιτισμού έχει επιδιώξει, σε κάποια στιγμή, με βαθιά δυσαρέσκεια, να απαλλαγεί από τους Έλληνες, διότι στην παρουσία τους οτιδήποτε έχει επιτευχθεί, έχει ειλικρινά θαυμαστεί και προφανώς είναι αρκετά πρωτότυπο, φαίνεται ξαφνικά να χάνει την ζωή και το χρώμα του και να συρρικνώνεται σε ένα αποτυχημένο αντίγραφο, ακόμα και σε καρικατούρα. Και έτσι ξεσπάει πηγαία αγανάκτηση κάθε φορά εναντίον αυτού του αλαζονικού μικρού έθνους, το οποίο τόλμησε να ορίσει για πάντα ως «βάρβαρο» ό,τι δεν ήταν γηγενές: ποιοι είναι αυτοί (θα ρωτήσει κάποιος τον εαυτό του) οι οποίοι, αν και διαθέτουν μόνο μια εφήμερη ιστορική μεγαλοπρέπεια, γελοία περιορισμένους θεσμούς, μια αμφίβολη ηθική στα έθιμά τους, και που ακόμα είναι στιγματισμένοι με άσχημες αμαρτίες, διεκδικούν την αξιοπρέπεια και την μοναδική θέση μεταξύ των λαών, την οποία έχει η ιδιοφυΐα μεταξύ των μαζών;
 Τι κρίμα που κάποιος δεν ήταν τόσο τυχερός ώστε να βρει την κούπα με το κώνειο με το οποίο θα μπορούσε να τελειώσει μια τέτοια υπόθεση χωρίς καθυστέρηση, διότι όλο το δηλητήριο το οποίο προκαλούν μέσα του ο φθόνος, η συκοφαντία, και η δυσαρέσκεια δεν αρκεί για να καταστραφεί ετούτο το αυτο-επαρκές μεγαλείο!
Και έτσι κάποιος αισθάνεται ντροπή και φόβο στην παρουσία των Ελλήνων. Εκτός και αν εκτιμάει την αλήθεια πάνω από όλα τα πράγματα, και επίσης αν τολμήσει να αναγνωρίσει αυτήν την αλήθεια, ότι οι Έλληνες, ως ηνίοχοι, κρατούν στα χέρια τους τα ηνία του δικού μας και του κάθε πολιτισμού, αλλά και ότι σχεδόν πάντα το άρμα και τα άλογα είναι πολύ φτωχό υλικό και δυσανάλογο σε σχέση με την δόξα των οδηγών τους, οι οποίοι στην συνέχεια θα θεωρήσουν σαν άθλημα το να οδηγήσουν μια τέτοια ομάδα στην άβυσσο, την οποία οι ίδιοι θα αποφύγουν με το άλμα του Αχιλλέα».

Τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων;

5 Μαρτίου 2017

Φωνή βοώντος εν τη ερήμω…

Μέχρι τώρα, κάνοντας μία ανάρτηση δεν περίμενα από όλους όσους την διαβάσουν να συμφωνούν μαζί μου ή έστω να ενδιαφέρονται για το θέμα που αναλύω. Υπέθετα όμως ότι καταλάβαιναν αυτό που εννοούσα, ειδικά όταν δεν επρόκειτο για τίποτε δυσνόητα πράγματα. Η ζωή όμως μου απέδειξε ότι αυτή η υπόθεση δεν είναι παρά μία φαντασία.
Στις 3/12/2016 ήταν η παγκόσμια ημέρα των ΑΜΕΑ και για αυτό έκανα μία ανάρτηση με τίτλο «Ο χορός των ΑΜΕΑ». Περιείχε και ένα βιντεάκι που είχα ανεβάσει στο Youtube. Εκεί έλεγα διάφορα πράγματα και αναπαριστούσα τον χορό που είχα δει να χορεύει ένας ανάπηρος (ή στην πολιτικά ορθή γλώσσα «άτομο με ειδικές ικανότητες») όταν ήμουνα μικρός.
Θεωρούσα ότι αυτά που έλεγα ήταν απολύτως απλά και ξεκάθαρα. Όμως έπεσα από τα σύννεφα, όταν στο Youtube κάποιος έκανε σχόλιο ρωτώντας με αν κοροϊδεύω τους ΑΜΕΑ!!!
Οπότε, αν σε ένα τόσο απλό θέμα μπορεί να υπάρξει μία τόσο μεγάλη παρεξήγηση, τότε τι γίνεται με άλλα πολύ πιο περίπλοκα και πολύ πιο σοβαρά θέματα, τα οποία προσπαθώ να αναλύσω -φυσικά- με την δική μου υποτυπώδη λογική;
Ξαφνικά άρχισα να αισθάνομαι πλέον πολύ, μα πολύ απελπισμένος…

Πολιτική ορθότητα…

Στο 1984 του Όργουελ,  το Υπουργείο αλήθειας φρόντιζε να διαστρέφει την κάθε έννοια της κάθε λέξης. Και κατά κάποιον τρόπο το ίδιο ακριβώς κάνει και η νεοταξίτικη μόδα του «politically correct», δηλαδή του «πολιτικά ορθού» σε ελληνική μετάφραση. Πρόκειται για την μόδα του να αλλάζεις τον τρόπο έκφρασης θεωρώντας κάποιες λέξεις σαν προσβλητικές ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ.
Με λίγα λόγια δεν μπορείτε να πείτε κάποιον χοντρό γιατί είναι προσβλητικό. Θα τον πείτε «άτομο με πρόβλημα βάρους» ή «μεγαλόσωμο». Και ο άλλος δεν είναι καραφλός, αλλά «έχει πρόβλημα τριχοφυΐας».
Αυτή η τελείως γελοία μόδα, όπως και όλοι οι νεωτερισμοί ξεκίνησε από τις ΗΠΑ. Κατέληξε σε ένα είδος δικτατορίας, αφού κυριολεκτικά απαγορεύει την χρήση ορισμένων λέξεων επειδή δήθεν είναι προσβλητικές.
Όλοι οι παντελώς ηλίθιοι υποστηρικτές της παντελώς ηλίθιας νεοταξικής αυτής συνήθειας, ξεχνούν ότι μία απόλυτα ευγενική λέξη μπορεί να γίνει απόλυτα προσβλητική από τoν τρόπο που θα την πεις ή και απλά από την έκφραση του προσώπου σου.
Έφτασε δε σε τέτοια δικτατορικά επίπεδα ώστε να απαγορεύει τα χριστουγεννιάτικα δέντρα ή τους σταυρούς στα δικαστήρια με την δικαιολογία ότι μπορεί να προβληθούν οι εβραίοι ή οι μουσουλμάνοι!
Η μόδα αυτή δεν μπορεί παρά να παράγει απίστευτα μαργαριτάρια, τα οποία «διαπράττονται» από τους ημιμαθείς αγγλόφωνους των 500 λέξεων. Ένα τέτοιο μαργαριτάρι ανακάλυψα τυχαία, σε ένα από τα εκατοντάδες προχειρο-μεταφρασμένα άρθρα που αναρτώνται καθημερινά στο ελληνικό διαδίκτυο.
Ένα άρθρο για την υγεία των γυναικών που αθλούνται, αναφέρεται στην συνήθεια των γυναικών να μην φοράνε εσώρουχα κατά την άθληση, επειδή είναι βολικότερο. Επίσης επεσήμαινε την σχέση μεταξύ της συνήθειας αυτής και των συχνών κολπικών μολύνσεων.
Και λέει λοιπόν το άρθρο που αναφέρει τις γυναίκες σαν «ανθρώπους» γιατί προφανώς αν τις πεις «γυναίκες» τις προσβάλλεις:
«… σε μερικούς ανθρώπους που είναι επιρρεπείς σε κολπικές μολύνσεις…».
Να λοιπόν που έμαθα ότι αν φοράω ιδρωμένο σώβρακο κινδυνεύω από κολπική μόλυνση!
Θα πρέπει να αρχίσω να προσέχω περισσότερο την υγιεινή μου…

4 Μαρτίου 2017

Γερμανική φτώχεια

Επειδή οι Γερμανοί πίνουν το αίμα όλης της Ευρώπης και ειδικά το δικό μας, και έχουν πλεόνασμα πολύ περισσότερο από όσο τους επιτρέπει το δίκαιο της ΕΕ, δεν σημαίνει ότι όλοι οι Γερμανοί περνάνε καλά και ότι όλα στην Γερμανία είναι ρόδινα.
Πριν πολλές δεκαετίες, σε μία εποχή που ο κόσμος ήταν ΑΠΟΛΥΤΑ διαφορετικός από τον σημερινό, είχα διαβάσει δύο ειδήσεις στις τότε μεγάλου μεγέθους εφημερίδες:
Πρώτη είδηση: με νόμο τα γερμανικά λουκάνικα επιτρεπόταν να έχουν ένα ποσοστό χαλασμένου κρέατος στην σύνθεσή τους! Προφανώς θα ήταν λουκάνικα για τους γερμανούς φουκαράδες ή για εξαγωγή σε χώρες σαν την δική μας.
Δεύτερη είδηση: Πολλοί γερμανοί συνταξιούχοι της εποχής αναγκάζονταν να τρώνε κονσέρβες για σκύλους(!!!), επειδή η σύνταξή τους ήταν μηδαμινή.
Να προσθέσω τα δημοσιεύματα για την τεράστια και κρυφή «μαύρη τρύπα» στα οικονομικά της κεντρικής γερμανικής τράπεζας, την κρυφή ανεργία του «γκέτο» του ανατολικού Βερολίνου και τα τεράστια σκάνδαλα των «ηθικών» και «δουλευταράδων» γερμανών (πχ τα καυσαέρια αυτοκινήτων της Volkswagen ή τα σκάνδαλα χρηματισμού) που κουκουλώνονται όπως όπως.
Εχθές κυκλοφόρησε η είδηση ότι πάνω από 330.000 γερμανοί ζουν χωρίς ηλεκτρικό, αφού ο ιδιώτης «πάροχος» τους κόβει στο άψε-σβήσε την σύνδεση ακόμα και για 100 ευρώ. Πρόκειται για ένα σημαντικό ποσοστό στα περίπου 80 εκατομμύρια του πληθυσμού, κάπου ένας κάθε 240 άτομα. Προσθέστε τους άνεργους και τους υποαπασχολούμενους και θα έχετε μία καλύτερη εικόνα της «αναπτυγμένης» Γερμανίας.
Οπότε, μην νομίζετε ότι μόνο στην Ελλάδα υπάρχουν άνεργοι, άστεγοι και αναξιοπαθούντες. Υπάρχουν παντού, σε όλες τις «μεγάλες» και πλούσιες χώρες. Το νεοταξικό παγκόσμιο σύστημα χρειάζεται μία μεγάλη μερίδα φτωχών για να συντηρείται η οικονομική πυραμίδα που εκμεταλλεύεται τους προλετάριους. Και όταν λέω προλετάριους εννοώ οποιουσδήποτε δεν βρίσκονται στο δύο-τρία τα εκατό του πληθυσμού που έχει την οικονομική, πολιτική και στρατιωτική δύναμη στα χέρια του.

3 Μαρτίου 2017

Παιδοφιλική διαφήμιση

Στην ανάρτηση «Σύμφωνο συμβίωσης και ανθρώπινα δικαιώματα (3)», είχα γράψει
Παιδοφιλία: Οι παιδόφιλοι έχουν ήδη δημιουργήσει πολιτικά κόμματα και συλλόγους και πιέζουν νομικά κατεβάζοντας όλο και περισσότερο το όριο ηλικίας στο οποίο κάποιος παιδί μπορεί να κάνει σεξ. Σε μερικές χώρες είναι ήδη τα 12!
Εξάλλου το Χόλυγουντ εκπαιδεύει εντατικά τις νέες γενιές. Σε προχθεσινή χριστουγεννιάτικη (και φυσικά κατάλληλη) ταινία μία μικρή της τρίτης δημοτικού αναρωτιέται αν θα πρέπει να αρχίσει να φιλάει ένα αγόρι που της αρέσει. Και φυσικά το επόμενο βήμα είναι η μικρή να αρχίσει να αναζητάει πιο έμπειρους στο θέμα. Και υπάρχουν αρκετοί πρόθυμοι για κάτι τέτοιο.
Επίσης κυκλοφορούν και άρθρα με τίτλο «Παιδόφιλος είμαι όχι τέρας» που προσπαθούν να μετατρέψουν την παιδοφιλία σε κάτι φυσικό και σε «επιλογή».
Δεν περίμενα ότι τα γεγονότα θα αρχίσουν να «δείχνουν» τόσο γρήγορα:
Πριν αρκετές δεκαετίες είδα ένα κινηματογραφικό έργο στο οποίο ο πρωταγωνιστής δεν μπορούσε να πηδήξει την κοπέλα του παρά μόνο από πίσω και μόνο αν αυτή υποκρινόταν ότι ήταν αγόρι! Είχα ξεχάσει την φρικτή αυτή ταινία και το φρικτό συναίσθημα που μου είχε δημιουργήσει μέχρι πριν λίγες ημέρες.
Την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2017, το μεσημέρι άνοιξα το Youtube για να παρακολουθήσω τυχαία κάποιο από τα κινηματογραφικά έργα που είναι ανεβασμένα εκεί. Η ποιότητα σεναρίου, ήχου και εικόνας είναι άθλια, αλλά αποτελούν έναν άμεσο και πρόχειρο τρόπο να περάσει λίγο η ώρα μετά το φαγητό.
Έκπληκτος, είδα την εξής σκηνή:
Δύο συμμορίτες από δύο διαφορετικές συμμορίες «κάνουν μπίζνες». Μέσα στο δωμάτιο, μερικά κορίτσια λικνίζονται στον ρυθμό της μουσικής. Ο «καλεσμένος» τρώει αδιάφορος, ενώ ο «οικοδεσπότης» προσπαθεί να τον δελεάσει με τα κορίτσια και λέει σε μια στιγμή:
-Κοίτα αυτήν. Ο κώλος της είναι σαν εννιάχρονου αγοριού!
Έμεινα έκπληκτος από το γεγονός και το θεώρησα ως ένα από τα «πολλά περίεργα» που συμβαίνουν συνήθως στις ταινίες.
Όμως το ίδιο βράδυ στο Σταρ, αυτόν τον δημοσιογραφικό βράχο ηθικής και πολιτισμού, είδα λίγο την αρχή της μεταμεσονύχτιας ταινίας «Doom». Μία ομάδα στρατιωτών, κάπου στο μέλλον, ετοιμάζεται να φύγει για την άδειά της. Ένας λοιπόν από τους μελλοντικούς ήρωες της ταινίας έλεγε όλο προσμονή το σχέδιό του για την άδεια:
-Θα πάω και θα κλειστώ στο ξενοδοχείο μαζί με τρία θηλυπρεπή αγοράκια!
Υποθέτω, επομένως, ότι θα υπάρχουν δεκάδες άλλες ταινίες που θα έχουν παρόμοια «διαφημιστικά». Και επειδή η παροιμία λέει «πες το πες το το κοπέλι κάνει την γριά και θέλει», σε μερικά χρόνια όλοι θα είναι τόσο εξοικειωμένοι με τέτοιες εντυπώσεις ώστε όταν οι «δημοκράτες» θα ζητάνε αφηνιασμένοι ίσα δικαιώματα για την διαφορετικότητα των παιδεραστών ΚΑΝΕΝΑΣ ΗΛΙΘΙΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ.
Πως θα μπορούσε άλλωστε; Η ίδια ακριβώς συνταγή δούλεψε θαυμάσια τις τελευταίες δεκαετίες και για τους γκέι/λεσβίες/κλπ.
Καπάκι διαβάζω για τον Μίλο Γιαννόπουλο, συνεργάτης του Τράμπ, ο οποίος δηλώνει ανερυθρίαστα σε βίντεο ότι είναι υπέρ των σεξουαλικών σχέσεων ενηλίκων με ανηλίκους, και ότι οι σχέσεις αυτές μπορεί να «βοηθήσουν τα παιδιά να ενηλικιωθούν».
Και ενώ ο ίδιος είχε πέσει θύμα βιασμού, απενοχοποιεί τον βιαστή λέγοντας ότι αυτός έφταιγε και όχι ο «αθώος» ενήλικος. Επιπλέον, δήλωσε ότι παύει να είναι γκέι, γιατί οι γκέι είναι πια μπανάλ.
Έτσι μπαίνει επίσημα πλέον στο τραπέζι η συζήτηση για τους παιδεραστές. Και φυσικά δεν θα θυμάστε αυτό το άρθρο αλλά σε καμιά δεκαριά χρόνια θα δείτε την νομιμοποίηση αυτής της διαβολικής συνήθειας να γίνεται αργά και σταθερά αποδεκτή από τον «πνευματικό κόσμο», τα ΜΜΕ, τους «καλλιτέχνες», τους «δημοκράτες» και λοιπούς.
Και φυσικά το θέμα στρέφει την προσοχή της άβουλης ανθρώπινης μάζας στους κακούς παιδεραστές, από την μία συνηθίζοντάς την στην ιδέα και από την άλλη αφήνοντας στην άκρη τους καλούς γκέι, αφού ως γνωστόν η παροιμία λέει «το μη χείρον βέλτιστον».
Με τις υγείες μας και εις ανώτερα.

Η επιστήμη που μας κρύβουν (συνέχεια)

Το παγκόσμιο Σύστημα φροντίζει να πνίγει εφευρέσεις και ανακαλύψεις, οι οποίες δεν το συμφέρουν για κάποιον λόγο. Μπορώ να σας δώσω δύο κλασσικά παραδείγματα.
-Στον τομέα της ενέργειας, της ψυχολογίας και της ψυχιατρικής ο Βίλχελμ Ράιχ έκανε σημαντικές ανακαλύψεις. Μπορούσε να θεραπεύει «ανίατες» ασθένειες και να προκαλεί μετατροπές στο περιβάλλον με τους οργονοσυσσωρευτές του. Αλλά ΚΥΡΙΩΣ απελευθέρωνε ψυχολογικά τους ανθρώπους. Τον έκλεισαν στην φυλακή όπου και πέθανε ενώ έκαψαν δημόσια τα βιβλία του.
-Ο Τέσλα δεν χρειάζεται συστάσεις. Ο τεχνολογικός πολιτισμός μας στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στις κατασκευές του. Υπάρχουν ακόμα εφευρέσεις, γραμμένες στο χαρτί, τις οποίες σήμερα προσπαθούν να εφαρμόσουν διάφοροι ερευνητές. το μεγάλο σφάλμα του ήταν ότι ήθελε να χτίσει πύργους οι οποίοι θα προμήθευαν ΔΩΡΕΑΝ και άφθονο ηλεκτρικό ρεύμα σε ολόκληρη την γη, χωρία καλώδια, γεννήτριες και εταιρείες. Από εκεί και μετά τα οικονομικά προβλήματά του έγιναν τεράστια και ο Τέσλα πέθανε λησμονημένος.
Αν δεν πειστήκατε για το «πνίξιμο εφευρέσεων και πληροφοριών» θα κάνω μία τελική προσπάθεια.
Υπάρχει η δυνατότητα να έχετε φως, χρησιμοποιώντας κάποιες ιδιότητες που έχουν τα διαμάντια και οι υπόλοιποι πολύτιμοι ή ημιπολύτιμοι λίθοι.
Αυτό δεν το λέω εγώ βέβαια. Το λέει ο γνωστότατος άγγλος εφευρέτης του «σωλήνα κενού» και των «καθοδικών ακτίνων», ο William Crookes:
«Σε κενό, όταν εκτίθενται σε ρεύμα ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσης, τα διαμάντια φωσφορίζουν με διαφορετικά χρώματα. Τα περισσότερα διαμάντια της Νότιας Αφρικής λάμπουν με ένα γαλαζωπό φως. Διαμάντια από άλλες περιοχές εκπέμπουν φωτεινό μπλε, βερικοκί, ανοιχτό μπλε, κόκκινο, κίτρινο-πράσινο, πορτοκαλί και ανοιχτό πράσινο φως. Τα διαμάντια που φωσφορίζουν πιο δυνατά είναι εκείνα τα οποία φθορίζουν στον ήλιο. Ένα όμορφο πράσινο διαμάντι στη συλλογή μου, όταν φωσφορίζει σε μεγάλο κενό αέρος, δίνει σχεδόν τόσο πολύ φως όσο ένα κερί, και μπορείτε εύκολα να διαβάσετε με τις ακτίνες του. Αλλά δεν έχει έρθει ακόμα ο χρόνος που τα διαμάντια μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως φωτιστικά».
Αυτό είναι κάτι που προφανώς όλοι το ξέρετε αφού το έχουν γράψει οι εφημερίδες και το ανέφεραν στην τηλεόραση, εκτός του ότι είναι γραμμένο στα σχολικά βιβλία.
Ή όχι;

Νεοταξικές επεμβάσεις

Μια φορά και έναν καιρό υπήρχε μία δημοκρατία που λεγόταν ΗΠΑ. Μετά από έναν πόλεμο ανεξαρτησίας έφτασε σε έναν δεύτερο πόλεμο, αυτήν την φορά εμφύλιο. Στο ιστορικό παραμύθι που διδασκόμαστε στο σχολείο μας λένε ότι αυτό έγινε γιατί οι καλοί βόρειοι ήθελαν να ελευθερώσουν τους μαύρους από τους κακούς νότιους.
Στον εμφύλιο σκοτώθηκαν μπόλικοι αμερικανοί, η οικονομία διαλύθηκε, οι μαύροι ελευθερώθηκαν (αν και πρακτικά παραμένουν ακόμα πολίτες β’ κατηγορίας) και οι ευρωπαϊκές τράπεζες έβαλαν στο χέρι την αμερικανική οικονομία.
Ο Γερμανός καγκελάριος Otto von Bismarck έγραψε το 1876 σχετικά με την δημοσιονομική πολιτική του Λίνκολν κάτι περίεργο:
«Ξέρω, με απόλυτη βεβαιότητα, ότι η διαίρεση των Ηνωμένων Πολιτειών σε ομοσπονδίες ίσης δύναμης αποφασίστηκε πολύ πριν από τον εμφύλιο πόλεμο από τις μεγάλες οικονομικές δυνάμεις της Ευρώπης. Οι τραπεζίτες φοβήθηκαν ότι αν οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμείνουν ενιαίες, θα επιτύχουν χρηματοδοτική και οικονομική ανεξαρτησία, η οποία θα ανέτρεπε την κυριαρχία των τραπεζιτών πάνω στην Ευρώπη και στον κόσμο. Φυσικά, στον «εσωτερικό Οικονομικό κύκλο» επικράτησε η φωνή των Ρότσιλντ. Είδαν την ευκαιρία για μια τεράστια λεία, αν θα μπορούσαν να δημιουργήσουν δύο αδύναμες δημοκρατίες που θα επιβαρύνονται με χρέος προς τους χρηματοδότες. Αυτές οι δύο θα αντικαθιστούσαν την μία ισχυρή και αυτάρκη Δημοκρατία. Έτσι, έστειλαν απεσταλμένους τους για να εκμεταλλευτούν το ζήτημα της δουλείας και να βάλουν μια σφήνα μεταξύ των δύο τμημάτων της Ένωσης. Η ρήξη μεταξύ του Βορρά και του Νότου έγινε αναπόφευκτη. Οι κάτοχοι των ευρωπαϊκών οικονομικών ενέπλεξαν όλες τις δυνάμεις τους για επιφέρουν την ρήξη και να την μετατρέψουν σε πλεονέκτημα».
Συμπεράσματα;
Κανένα βέβαια. Μην μας περάσουν και για γραφικούς συνομωσιολόγους…

Γνωμικά

Σήκω για να σε δουν. Μίλα για να σε ακούσουν. Σώπαινε για να σε εκτιμήσουν.
Να και μία παροιμία παντελώς ξεπερασμένη και χωρίς καμία εφαρμογή στην «πολιτισμένη» κοινωνία μας.
Αν ένας σοφός άνθρωπος σωπάσει θα ξεχαστεί ΑΚΑΡΙΑΙΑ από την μάζα, η οποία έχει ανατραφεί με το εύκολο, το εντυπωσιακό, το ασήμαντο, το χωρίς νόημα, και γενικά με τα σκουπίδια της σημερινής κατώτατης ανθρώπινης διανόησης.
Όχι βέβαια ότι τελικά θα τον άκουγε κανένας όσο και να φώναζε.
Αυτό το πρόβλημα είναι πανάρχαιο. Είναι το πρόβλημα που κατέστρεψε τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, αλλά και κάθε άλλον αρχαίο και ξεχασμένο πια πολιτισμό. Μερικοί σοφοί που θα δώσουν μία ώθηση, δεν αρκούν για να «σηκώσουν πνευματικά» ολόκληρη την αγνοούσα, ηλίθια και ψωροπερήφανη κοινωνία της εποχής τους. Το πολύ-πολύ να προκαλέσουν μία παροδική πνευματική λάμψη, η οποία θα εξαφανιστεί γρήγορα.
Μια μέρα ο Διογένης μιλούσε στην αγορά για ένα σοβαρό ζήτημα, αλλά κανείς δεν τον πρόσεχε. Άρχισε λοιπόν να κάνει περίεργους ήχους με σφυρίγματα, κοάσματα και άλλα. Τότε (φυσικά) μαζεύτηκαν πολλοί γύρω του και αυτός τους είπε:
Μυαλό που έχετε! Όταν πρόκειται για φλυαρίες τρέχετε αμέσως, αλλά όταν πρόκειται για σπουδαία ζητήματα τότε αμελείτε και καθυστερείτε!
Αυτή η ιστορία σας θυμίζει καθόλου την σημερινή κατάσταση;